Nejčastěji neinformují spotřebitele o podmínkách a způsobu uplatnění práva zakoupené zboží reklamovat, o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) a také velmi často poskytují spotřebiteli nepravdivé informace nebo informace, které ho uvádí v omyl o výrobku, službě, ceně, servisu apod.
Česká obchodní inspekce provedla v období od 1. července do 30. září 2021 kontrolní akci zaměřenou na internetové obchodování. Celkem uskutečnila 183 kontrol a porušení právních předpisů zjistila ve 152 případech (83,1 %). Konečné vyčíslení nezahrnuje rozpracované kontroly.
Zjištěné nedostatky
Česká obchodní inspekce zjistila celkem ve 343 případech porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Nejčastěji se jednalo o tyto případy:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva