Zaměstnanci správ sociálního zabezpečení, kteří jsou denně v přímém kontaktu s klienty, čelí agresivitě často. Bohužel běžně jde o agresi verbální – sprosté nadávky, urážky, křik, osočování či dokonce výhrůžky, výjimkou však není ani demolování zařízení a fyzické napadení. Jeho následkem bývá vždy šok, psychický otřes, někdy i pracovní neschopnost. Agresivita klientů je vážným stresorem a nezřídka vede až k rozhodnutí opustit profesi.
Důvodem napadení byla neochota akceptovat sdělení, jak má dočasně práceneschopný pojištěnec postupovat, pokud obdrží oznámení o provedení kontroly. To vystavuje OSSZ v případě, kdy nebylo možné zkontrolovat dodržování režimu nemocného na tzv. neschopence. Klient odmítl přijmout informaci o postupu, který je dán zákonem, a následovala jeho neadekvátní reakce – obešel stůl a prudce udeřil zaměstnankyni do hlavy, následně ještě vysadil dveře, které byly po celou dobu jednání otevřené, a začal velmi nevybíravě nadávat. Napadení bylo ohlášeno na tísňovou linku Policie ČR, která v řádu několika minut na místo incidentu přijela.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva