Nový web přináší také vyšší bezpečnost, úplně nové či vylepšené funkce a přehlednější strukturu. Ta má v informacemi nabitých stránkách centrální banky zajistit snadnější orientaci.
„Cílem redesignu webu bylo vytvořit moderní a přehlednou prezentaci centrální banky s důrazem na bezpečnost. Webové stránky jsou hlavním externím komunikačním nástrojem ČNB a naším zájmem bylo, abychom jejich prostřednictvím mohli veřejnosti i médiím podávat informace ještě efektivnějším a atraktivnějším způsobem než dosud,“ uvedla ředitelka odboru komunikace a mluvčí ČNB Markéta Fišerová.
Nový web je založen na podpoře tzv. responzivního designu, který přizpůsobí jeho podobu a funkční prvky tomu, zda uživatel sleduje web na počítači, tabletu nebo telefonu.
Webové stránky mají rovněž bezpečnější redakční systém a striktně vyžadují tzv. protokol HTTPS pro zabezpečenou komunikaci mezi serverem ČNB a zařízením uživatele.
Vyhledávání je nově postaveno na řešení, které je zaměřené na integraci a zpracování velkých objemů dat. To výrazně zvyšuje logiku i relevantnost výsledků vyhledávaní.
Zachována zůstává možnost výběru a správy stránek, o jejichž aktualizaci jsou uživateli zasílána avíza. Nově byla u vybraných sekcí doplněna možnost jednoduchého sdílení obsahu prostřednictvím sociálních sítí, která tak odráží současné trendy v komunikaci.
Autorem návrhu nové grafické podoby webu ČNB je společnost FG Forrest, která vyhrála výběrové řízení vyhlášené ČNB. Technické provedení dodala společnost Nelasoft.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva