V 1. čtvrtletí 2019 provedla 433 kontrol a nedodržení tohoto ustanovení zjistila ve 21 %. To je o 10 % méně zjištění, než bylo za stejné období v roce 2018. Z hlediska sortimentu v 1. čtvrtletí tohoto roku nejčastěji docházelo k porušení některých práv duševního vlastnictví u oděvů, textilních výrobků, audio-video a obuvi. U zajištěných výrobků byl nejvyšší objem u ochranných známek značek Crocs, Tangle Teezer, Tommy Hilfiger, Lego a Gucci.
„Česká obchodní inspekce provádí tyto kontroly nejen na základě vlastních poznatků, ale také na základě spotřebitelských podání a podání majitelů práv duševního vlastnictví. Vzhledem k tomu, že poptávka a nabídka v oblasti padělaného zboží i nadále trvá, ČOI bude v těchto kontrolách důsledně pokračovat,“ říká ke kontrolní akci ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva