Výplata důchodu během povodní
Důchody a poštovní poukázky jsou doručovány buď na adresu příjemce, nebo jsou pravidelně vypláceny na ukládací poště. V případě, že pobočka, kde si senioři nechávají vyplácet důchod, je z důvodu povodní mimo provoz, nebo není možné peníze doručit na běžné pochůzce přímo na adresu, je možné převzít důchod a poštovní poukázky na kterékoliv jiné poště. Pokud si příjemce důchod nevyzvedne v aktuálním výplatním termínu, jsou peníze standardně uloženy na jeho původní ukládací poště, a to po dobu 3 měsíců. V případě, že adresát během povodní přišel o doklad totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas), je možné se výjimečně se prokázat řidičským průkazem nebo rodným listem.
Pokud příjemce poštovní poukázky přišel o poukázku k výplatě (ztráta při evakuaci, zničená povodní), je nutné u odesílatele zjistit podací znaky (datum podání, podací číslo, částka k výplatě, jméno, příjmení). Například u nemocenských dávek je to ČSSZ. Náhradní výplatu zajistí adresátovi kterákoliv pošta po celé České republice na základě výše uvedených podacích znaků. Bez nich nemůže pobočka výplatu zajistit.
Dávky nemocenského pojištění se v hotovosti vyplácejí standardní poštovní poukázkou, lidé si tak peníze mohou vyzvednout na kterékoliv poště. Poštovní poukázku na dávku nemocenského pojištění je možné vyzvednout do data uvedeného na poukázce a zpravidla následujících 25 dnů od data podání. Nebude-li dávka v této lhůtě vyzvednuta, bude vrácena na účet ČSSZ a následně znovu zaslána na stejnou případně jinou adresu, pokud pojištěnec požádá ČSSZ o změnu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva