Typickým příkladem je mobilní zpráva, že objednaný balík je na cestě ke kupujícímu a zbývá uhradit potřebnou částku, často v řádu desetikorun, aby mohla být zásilka doručena. Ve zprávě je přiložený odkaz, který kupujícího přesměruje na platební bránu, kde má klient vyplnit údaje ze své platební karty. Jedná se o podvod, Česká pošta tento způsob úhrady nevyužívá.
Česká pošta dlouhodobě čelí novým podvodným jednáním v souvislosti s inzeráty na prodej či koupi zboží, při němž je zneužito jméno České pošty. Podobné případy se stále množí a liší se pouze v detailech. Postup podvodu je obdobný u různých případů. Podvodný kupující nabízí služby České pošty k doručení zásilky a zároveň nabízí bezpečnou platbu prostřednictvím webových stránek ČP. Požaduje po prodávajícím sdělení údajů k platební kartě, kdy následně dojde k odcizení finančních prostředků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva