I když je pozice podnikového ombudsmana zřízená nově, Soňa Lavičková ví, co ji čeká. Poštu i její zaměstnance totiž zná už třicet let. „Na poštu jsem nastoupila hned po absolvování vysoké školy. Pracovala jsem na různých pozicích…znám poštovní provoz a rozumím i pracovněprávní oblasti. Mohu tak navázat na zkušenosti, které jsem za ta léta na poště získala.“ říká nová ombudsmanka, která je zároveň členkou Dozorčí rady České pošty jako volený zástupce zaměstnanců.
Ministr vnitra Milan Chovanec okomentoval nástup nové zaměstnanecké ombudsmanky na svém twitterovém účtu: „Plním slib, že pošta pro 32 tis. zaměstnanců zřídí ombudsmana. Soňa Lavičková má 30 let poštovní praxe. Ochrana pošťáků je v dobrých rukou.“
Funkce ombudsmana, stojící mimo organizační strukturu a přímo podléhající generálnímu řediteli, tak může ze své pozice garantovat nezávislé prošetření podnětů, se kterými se na něj zaměstnanci obracejí. „Funkci zaměstnanecké ombusdmanky beru jako další krok směrem k lepší komunikaci se zaměstnanci. Jsme největší zaměstnavatel v České republice, je nás téměř 32 tisíc a v takto velké firmě se problémy logicky mohou objevit. I proto máme poštovní ombudsmanku, u které v případě potřeby najdou naši zaměstnanci zastání,“ říká generální ředitel České pošty Martin Elkán.
Smyslem práce nové ombudsmanky je řešit jednání, které je v rozporu s právními normami nebo interními předpisy. V případě, že pracovníci budou mít pocit, že se standardními postupy nemohli ze svého pohledu dovolat svých práv, najdou nestranné a objektivní posouzení své situace právě v zaměstnaneckém ombudsmanovi. Ten je také oprávněn navrhovat případné změny či systémová opatření, která povedou ke zkvalitnění činnosti České pošty a k ochraně práv jejích zaměstnanců.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva