V posledních letech se mění tak, že jejich vizualizace, čeština a na první pohled důvěryhodnost se zlepšují. Je často velmi problematické rozeznat, zda zpráva opravdu nepochází od společnosti, za kterou se odesilatel vydává. Pro názorné ukázky podvodů slouží příklady, které Česká pošta obdržela od svých klientů a jako varování je pravidelně zveřejňuje na svých webových stránkách ZDE.
Znaky, jak poznat, že sdělení je podvodné, jsou např. telefonní číslo, ze kterého sms přijde. Jedná se často o zahraniční telefonní čísla. Rovněž částky, které podvodníci chtějí poslat z důvodu doplacení poštovného, jsou udané na haléře. Odesilatelé také připojují odkazy, na kterých má adresát potvrdit svoji adresu, zadat údaje platební karty apod. Tyto odkazy na první pohled vypadají, že jsou od České pošty, ale při podrobném prohlédnutí je jasné, že se jako Česká pošta pouze tváří. Aktuálně očekáváme, že podobných případů bude přibývat s tím, jak se budou blížit Vánoce a lidé budou ve větší míře objednávat zboží přes e-shopy.
Doporučujeme všem klientům, aby došlým e-mailům a SMS od České pošty v tomto období věnovali zvýšenou pozornost, na podezřelé odkazy neklikali, přílohy neotvírali a zprávy mazali.
Statistiky o podvodných zprávách vycházejí pouze z upozornění, která nám lidé sami pošlou. Jedná se o nižší desítky oznámení měsíčně. Skutečné číslo podvodných zpráv však může být mnohem vyšší.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva