Kromě klasických služeb Czech POINT nabízí Česká pošta také úřední ověřování pravosti podpisů (legalizaci) a úřední ověřování listin (vidimaci).
„Czech POINT na poště roste. Letos o 10 % transakcí více, než za stejné období 2015“, říká generální ředitel České pošty Martin Elkán.
České pošta pokrývá více než polovinu všech transakcí realizovaných v rámci této služby. Nejvyužívanější klasickou službou Czech POINTu na České poště je Výpis z Rejstříku trestů fyzických osob. Ovšem absolutně nejžádanější službou na pobočkách České pošty je legalizace, tedy ověřování podpisů.
V roce 2015 bylo na kontaktních místech Czech POINT na České poště realizováno celkem 3,75 milionů transakcí služeb Czech POINT a ověřování. V porovnání s předchozím rokem došlo k výraznému meziročnímu nárůstu počtu všech transakcí, a to o 29%. Největší procentuální nárůst zaznamenalo ověřování listin a podpisů, tuto službu využilo v roce 2015 téměř o polovinu více zákazníků než v roce 2014.
Služby Czech POINT začala Česká pošta nabízet v roce 2007. Prostřednictvím kontaktních míst Czech POINT mohou zákazníci zažádat o výpisy z Katastru nemovitostí, z Rejstříku trestů, Živnostenského rejstříku, případně využít řady dalších služeb. Výhodou této služby je i to, že lidé nemusí cestovat po úřadech a vše vyřeší na jednom místě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva