České dráhy: Historický motorák spojí ČD Muzeum se železničním depozitářem NTM

12.07.2022 10:49 | Tisková zpráva

O prázdninových středách 13., 20., 27. července a 3., 10., 17., 24. a 31. srpna 2022 spojí Muzeum ČD v Lužné u Rakovníka, Žatec a Chomutov, kde je železniční depozitář Národního technického muzea, motoráček řady M262.0, kterému se přezdívá Kredenc.

České dráhy: Historický motorák spojí ČD Muzeum se železničním depozitářem NTM
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Tento rychlíkový motorový vůz se vyráběl v ČKD Praha v letech 1949 až 1960 a patřil k pilířům poválečné obnovy vozového parku. Dnes už slouží pouze pro nostalgické jízdy. 

Motorový vlak bude odjíždět z Lužné u Rakovníka v 11:25 a přes Žatec (12:17) dojede do Chomutova ve 12:49. Na zpáteční jízdu se motorák vydá z Chomutova v 14:50 a do Lužné s ním přijedete v 16:00. Předprodej jízdenek bude zajištěn ve všech pokladnách ČD a v e-shopu ČD (zde). Po předložení jízdenky z historického motoráku získají cestující slevu 20 % na vstupné do ČD Muzea v Lužné u Rakovníka i do chomutovského depozitáře Národního technického muzea.

Jízdní řád parního vlaku z Lužné u Rakovníka do Chomutova a zpět ZDE

Hlavním lákadlem muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka jsou parní lokomotivy, kterých se ve sbírkách nachází více než třicet. Tyto stroje mapují vývoj parního provozu od přelomu 19. a 20. stol. až po konec parní trakce v druhé polovině 20. století. Kromě parních lokomotiv si návštěvníci prohlédnou také historické motoráčky, dieselové či elektrické lokomotivy, dobové osobní a nákladní vozy a spoustu dalších zajímavých exponátů potřebných pro drážní provoz.

V železničním depozitáři Národního technického muzea v Chomutově je k vidění téměř stovka kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od parní lokomotivy z roku 1870 až po vozidla nových trakcí o celé století novějších. K vidění jsou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla teprve nedávno vyřazená z provozu u Českých drah. Největším lákadlem jsou parní lokomotivy – například rychlíkový „Albatros“ 498.106 s rekordní rychlostí 162 km/h, první poválečná lokomotiva 534.0301 nebo tramvajová parní lokomotiva „Gartenau“ vyrobená v Linci roku 1887.

Obě muzea jsou zajímavým tipem na výlet i v jiné dny, kdy nejede historický vlak. Muzeum Českých drah v Lužné je do konce letních prázdnin otevřené denně od 9:30 do 17:00, depozitář NTM v Chomutově má do 4. září otevřeno vždy od úterý do neděle od 10:00 do 17:00. Více informací o muzeích najdete na jejich webových stránkách ZDE a ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

19:15 ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

Studie obnovy železničního mostu pod Vyšehradem představená Nadačním fondem Vyšehradský most vyhovuj…