Jízdenka, kterou je možné zakoupit na konkrétní místo, stojí dospělého cestujícího ve 2. třídě 660 Kč, v 1. třídě 1 200 Kč. V ceně je zahrnuto zpáteční jízdné, catering, program na palubě vlaku a bohatý program včetně slev přímo v Ostravě. Během jízdy cestující ochutnají snídani, večeři a občerstvení ve stylu 70. a 80. let.
V Ostravě můžou využít nabídku k návštěvě areálu Dolní oblasti Vítkovic, kde bude Den otevřených dveří, a cestující s jízdenkou z „Ostravanu“ získají 20% slevu na vstupenky. Bude možné prohlédnout si provozy Vítkovic a svézt se po tamních vlečkách nebo navštívit ostravskou ZOO, druhou největší v České republice.
Jízdní řád retro Ostravanu (1. května 2017) |
||
tam |
stanice |
zpět |
6:28 |
Praha hl.n. |
21:26 |
7:32 |
Pardubice hl.n. |
20:27 |
8:59 |
Olomouc hl.n. |
19:01 |
10:05 |
Ostrava střed |
17:55 |
Bleskové vlaky Ostrava – Praha, tak jde čas
Na svou trasu z Bohumína a Ostravy do Prahy se poprvé pod názvem „Ostravan“ vydal vlak 6. května 1946. Spojení tehdy a nyní se liší i v mnoha měřítcích. Na počátcích „Ostravanu“ byly v pravidelném provozu původně německé motorové jednotky SVT 137, slavné jako Létající Hamburčan, u nás označené jako řada M 297.0. Cestujícím nabízely pouze 80 míst v jedné třídě, zprvu označené jako druhá, později se zrušením třetí třídy přeznačené na první. Ve vlaku bylo k dispozici jen drobné občerstvení – nápoje a studená jídla. Ostatním vlakům trvala cesta mezi Ostravskem a Prahou dokonce kolem 6,5 hodiny, tedy 2× déle než dnešním vlakům. Navíc tehdy jezdilo mezi Ostravskem a Prahou pouze kolem 5 párů přímých rychlíků za den.
Naproti tomu dnešní spoje nabízejí klimatizované vozy, nápoje i teplá jídla, Wi-Fi připojení k internetu i elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky, kterou cestující během jízdy využívají, jako jsou notebooky a mobilní telefony. Speciální místa a přístupné WC mají k dispozici i cestující na vozíku, nebo děti, pro která jsou k dispozici i dětská kina. Také počet vlaků je podstatně vyšší. Jen národní dopravce nyní zajišťuje mezi Ostravskem a Prahou až 17 párů expresních spojů a další posilové vlaky, například v pátek. Cestovní čas prakticky všech vlaků se pak pohybuje přibližně mezi 3 a 3,5 hodinami.
Nesrovnatelné jsou i technické parametry tehdejších a dnešních bleskových vlaků mezi Ostravou a Prahou. Motorová jednotka M 297.0 měla délku jen 45 metrů, hmotnost 91 tun, maximální rychlost 160 km/h a výkon přibližně 600 kW. Současné pendolino je 4× delší a těžší (185 metrů, 385 tun). Maximální konstrukční rychlost pendolina je 230 km/h a jeho výkon je dokonce 6,5násobně vyšší – 3 920 kW.
Komerční tisková zpráva
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva