České dráhy: Poslední podzim Tornáda, starší vlaky mizí z tratí po desítkách

26.10.2023 7:23 | Tisková zpráva

Železniční fanoušci a fotografové, kteří si říkají „šotouši“, jsou v pohotovosti. Z českých tratí mizí stovky starších lokomotiv, jednotek a vozů Českých drah. Už jen několik měsíců zbývá na zachycení elektrických jednotek, přezdívaných „Tornádo“. Na jihu Moravy prakticky zmizely osobní vlaky, sestavené z klasických vozů v čele s elektrickou lokomotivou přezdívanou „Plecháč“, a z lokálek mizí dokonce ikonické motorové vozy řady 810, přezdívané „Kufr“ nebo „Skleník“.

České dráhy: Poslední podzim Tornáda, starší vlaky mizí z tratí po desítkách
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Masivní modernizace vlaků Českých drah se uskutečňuje díky spolupráci s objednateli dopravy, kteří přijali nabídky na zajištění dopravní obslužnosti prostřednictvím nových souprav a v rámci závazku veřejné služby spolufinancují pořízení moderních jednotek. V letošním roce už byly nasazeny desítky nových jednotek, které nahrazují starší soupravy a klasické osobní vozy.

„Během nejbližších let už žádné strmé schody, konec nedostatku místa na nohy ve vozech přezdívaných 'Honeckery' a postupné vyřazení vozů, které neumožňují dobít si mobil nebo se připojit na internet přes palubní Wi-Fi síť. Staré časy a staré regionální vlaky u Českých drah končí na mnoha linkách po celé republice. Jenom v Jihomoravském a Olomouckém kraji se během tohoto roku sníží potřeba klasických vozů zhruba o stovku kusů. Do jara 2024 dojezdí starší elektrické jednotky řady 460 přezdívané 'Tornáda' a přibližně o čtyřicet až padesát kusů klesne potřeba motorových vozů řady 810. Včetně veškerých záloh a rezerv jich budeme potřebovat už méně než 70,“ upozorňuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Už loni zmizela většina klasických souprav s lokomotivami z regionální dopravy na elektrifikovaných tratích v Plzeňském a Jihočeském kraji. Vyřazeny byly desítky klasických osobních vozů především typů Bdt a Bdtmee, které jsou v provozu zhruba 30 až 35 let. V letošním roce pokračuje velké vyřazování osobních vozů klasické stavby z pravidelného provozu na Vysočině, v Moravskoslezském kraji a především v Jihomoravském a Olomouckém kraji. Meziročně tam klesne jejich potřeba o více než 100 kusů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

,,Evropa musí zůstat jednotná"

Fakt myslíte, že je Evropa nyní jednotná? A dokážete si představit, jak by v praxi vypadalo, kdyby byla třeba válka? Vždyť než by se politici v Evropě dohodli, už by bylo pozdě. A i když si o Trumpovi myslím své, není chyba Evropy, že dosud v otázce bezpečnosti spoléhala na USA neměla už dávno řešit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

V Bratislavě začíná výstava fotografií k 25. výročí působení HZS ČR

22:03 V Bratislavě začíná výstava fotografií k 25. výročí působení HZS ČR

V Českém domě v Bratislavě budou od zítřejšího dne k vidění fotografie, které shrnují 25 let působen…