V novém jízdním řádu zrychlí cestování na západ České republiky, větší kapacitu nabídnou spoje mezi Prahou a Moravou, bude pokračovat modernizace rychlíkových a regionálních souprav i zavádění moderních služeb. Nabídku Wi-Fi připojení k internetu bude garantovat o čtvrtinu vlaků více než letos, přitom touto službou bude disponovat již každý druhý dálkový vlak. Další desítky spojů Wi-Fi nabídnou, i když přímo nebude služba uvedena v jízdním řádu.
„Počet spojů a nabízených míst ve vlacích i vzdálenost, kterou všechny naše vlaky ujedou v novém jízdním řádu, budou mírně vyšší. Denně vypravíme v průměru o 182 spojů více a celkově naše vlaky najezdí o 3,7 mil. kilometrů více než v končícím jízdním řádu,“ upřesňuje na úvod Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.
Rychleji na západ, lepší spojení na Slovensko a do Polska
Největší změnou v novém jízdním řádu je zrychlení dopravy mezi Prahou a městy na západě Čech. „Díky otevření Ejpovických tunelů dochází k dalšímu zrychlení cesty z Prahy do Plzně, Klatov, Domažlic, Mariánských Lázní, Chebu a do dalších míst na západě České republiky. Zkrácení cestovních časů je o více než 10 minut, a vlaky tak zvyšují svou konkurenceschopnost vůči autům a autobusům,“ zdůrazňuje zrychlení dopravy v západní části republiky Michal Štěpán.
Cestovní doba z pražského hlavního nádraží na plzeňské se zkrátí z 1 hod. 25 minut na 1 hod. 14 minut, ze Smíchova pak z 1 hod. 18 minut na 1 hod. 6 minut. Opačným směrem pojedou expresy z centra Plzně do centra Prahy 1 hod. 19 minut, o 11 minut rychleji než dnes. Expresy zkrátí také cestování do Domažlic, Mariánských Lázní nebo Chebu.
U rychlíků se zkrátí cesta z centra Prahy do Plzně o 17 minut na 1 hod. 25 minut, opačným směrem bude cesta oproti současnosti rychlejší o 19 minut a bude trvat 1 hod. 29 minut. Obdobně se zkrátí také doba jízdy z Prahy do Klatov. Ta bude nově o 13 minut kratší a zabere 2 hod. 26 minut. Na rychlíky Praha – Klatovy / Železná Ruda budou nasazeny komfortnější osobní vozy. Dosavadní vagóny bez klimatizace budou nahrazeny moderními oddílovými a velkoprostorovými vagóny 2. třídy s klimatizací a větším počtem el. zásuvek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva