České dráhy: Spěšné vlaky Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují nové vlaky RegioPanter

10.08.2021 14:53 | Tisková zpráva

V úterý ráno vyjela do provozu na nedávno zavedenou linku spěšných vlaků Plzeň – Karlovy Vary první ze čtyř zcela nových dvouvozových, bezbariérových a klimatizovaných jednotek RegioPanter z plzeňské společnosti Škoda Transportation. Postupně během tohoto týdne převezmou moderní elektrické soupravy provoz všech spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů. Do zkušebního provozu tak budou uvedeny všechny čtyři jednotky určené pro tuto mezikrajskou linku.

České dráhy: Spěšné vlaky Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují nové vlaky RegioPanter
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Na přání regionů jsme objednali výrobu 50 dvouvozových jednotek a dalších 29 třívozových souprav typu RegioPanter. První čtyři jednotky z těchto kontraktů tento týden uvádíme do provozu na páteřních tratích Plzeňského a Karlovarského kraje. Přibližně ve dvouhodinových intervalech obslouží zrychlenou linku z Plzně do Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů, kde se nachází množství moderních bezbariérových nádraží. Nové spěšné vlaky zrychlené linky P1 Západ provozujeme od června letošního roku. Cestujícím přinesly četnější a pravidelnější nabídku vlakových spojů mezi oběma krajskými městy, spoje jsou ale výhodné i pro cestující z menších sídel na trase, které tyto spoje obsluhují. Vzniklo například nové přímé spojení Svojšína a Plané u Mariánských Lázní se Sokolovem, Chodovem a Karlovými Vary či naopak Sokolova a Kynšperku nad Ohří s Plzní,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod.

Spěšné vlaky doplňují nabídku dálkových vlaků na trati 178 mezi Plzní a Chebem a díky přípojům na Západní expresy mnichovské větve linky Ex 6 navíc zajišťují nová přestupní spojení dále do Domažlic a Mnichova nebo do Prahy. Trať Plzeň – Cheb ujedou za hodinu a půl, tedy za dobu pouze o 11 minut delší než expresy. Celou trasu mezi krajskými městy Plzní a Karlovými Vary pak urazí za 2 hodiny a 23 minut.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Martin Baxa byl položen dotaz

Hospodaření ČT

Prosadili jste zvýšení poplatků pro ČT a ČR. Jak ale vysvětlíte, že budeme platit víc, ale systém kontroly hospodaření jste ponechali tak jak je - tedy neprůhledný? Proč, když jde o veřejnou službu, z veřejných peněz, nemá veřejnost možnost nahlédnout do toho, jak se s jejich penězi nakládá? To vám ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

11:27 České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které bu…