České dráhy objednaly pět vlaků push-pull u společnosti Škoda

30.03.2019 19:27 | Zprávy

České dráhy uzavřely s konsorciem společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka kontrakt na dodávku pěti moderních patrových vlaků typu push-pull, které budou jezdit na severní Moravě na trati z Ostravy do Frýdku-Místku, Frýdlantu nad Ostravicí a Frenštátu pod Radhoštěm.

České dráhy objednaly pět vlaků push-pull u společnosti Škoda
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Po dohodě s Moravskoslezským krajem jsme vybrali pro trať mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem, Frýdlantem nad Ostravicí a Frenštátem pod Radhoštěm koncept netrakčních patrových jednotek push-pull. Jejich velkou výhodou je snadná změna trakce po plánované elektrifikaci tratě z Ostravy směrem na Frýdlant nad Ostravicí. Zpočátku může provoz jednotky zajistit motorová lokomotiva, kterou pak vyměníme za elektrickou. Nové vlaky nabídnou veškerý současný komfort, jako jsou bezbariérový nástup, klimatizované oddíly, Wi-Fi připojení k internetu, elektrické zásuvky pro napájení elektroniky cestujících nebo dostatečně velké prostory pro cestování osob na vozíku, přepravu kočárků, kol a v zimě lyží,“ vyjmenovává přednosti nových netrakčních jednotek předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.

Netrakční jednotky se budou skládat z tří vozů, jednoho řídicího se stanovištěm strojvedoucího, ze kterého je možné dálkové ovládat lokomotivu, a dvou vozů vložených.

„Cestující se mohou těšit na dvoupodlažní soupravy nové generace, které plně odpovídají západoevropským standardům. Soupravy vycházejí z koncepce vozů, které v současnosti dodáváme Deutsche Bahn. V základní sestavě budou třívozové soupravy složené ze dvou vložených a jednoho řídícího vozu s celkovou kapacitou až 356 míst k sezení. Na vozidla mimo jiné poskytujeme nadstandardní záruku v délce pěti let od dodání do provozu,“ říká předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Komfort a bezpečnost na palubě vlaků push-pull

moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy ve dvou úrovních;

bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny rampou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu;

moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou jedny dveře řídicího vozu jednotky vybavené dálkovým ovládáním obsluhovaným slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;

prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců bude umístěno v čelním řídicím voze;

doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček;

v každém voze budou vytvořeny dostatečně velké prostory pro umístění kočárků, jízdních kol nebo lyží, třívozová jednotka nabídne místo až pro 4 invalidní vozíky, několik kočárků nebo pro celkem až 30 jízdních kol a v zimě pro uložení až 40 párů lyží;

moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu;

jednotky mohou jezdit rychlostí až 160 km/h a budou vybavené moderním evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS.

Celková hodnota uzavřeného rámcového kontraktu včetně dodávky náhradních dílů je 1,039 miliardy Kč. Vlastní soupravy v hodnotě 986 milionů Kč budou dodány za 25 měsíců od podpisu kontraktu, tedy na jaře roku 2021.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

11:14 DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic me…