České dráhy budou v Jízdním řádu 2023 provozovat celkem 24 lokomotiv na linkách Ex 5 Berliner z Prahy do Berlína, Hamburku, Kielu, Flensburgu nebo Rostocku (9 kusů), Ex 6 Západní expres Praha – Plzeň – Cheb a R 15 Krušnohor v úseku Cheb – Ústí nad Labem (9 kusů) a R 18 Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uh. Hradiště (6 kusů). Tři lokomotivy budou sloužit jako záloha.
Lokomotivy Siemens Vectron jsou v Evropě nejmodernější vícesystémové elektrické lokomotivy. České dráhy využívají stroje ve třísystémovém provedení (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) s výkonem 6 400 kW a maximální rychlostí 200 km/h. Lokomotivy jsou vybaveny moderními komunikačními prvky GSM-R a zabezpečovacím systémem ETCS.
V současnosti ujedou lokomotivy Siemens Vectron ve službách Českých drah denně více než 20 000 kilometrů. Na sever jezdí až k německo-dánské hranici do Flensburgu a na jih do Budapešti. Nejdelší rameno, které obslouží jediná lokomotiva Vectron je mezi Hamburkem a Budapeští. Měří více než 1 250 kilometrů. Lokomotiva projede 4 státy a během 14hodinové jízdy napříč Evropou se vystřídá na lokomotivě několik strojvedoucích.
U společnosti Siemens pak České dráhy objednaly přímo do svého majetku 50 lokomotiv Siemens Vectron v provedení pro rychlost 230 km/h. Stroje Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva