České dráhy se zúčastnily cvičení složek Integrovaného záchranného systému Jihomoravského kraje

22.06.2017 9:07 | Zprávy

Zaměstnanci Českých drah se dnes zúčastnili cvičení složek Integrovaného záchranného systému Jihomoravského kraje VLAK 2017. V rámci simulované situace na jednokolejné železniční trati Břeclav – Lednice v blízkosti usedlosti Nový Dvůr narazila samostatně jedoucí lokomotiva při zkušební jízdě do osobního vlaku s cestujícími.

České dráhy se zúčastnily cvičení složek Integrovaného záchranného systému Jihomoravského kraje
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Strojvedoucí totiž kvůli silné mlze nerespektoval návěst "Stůj" a v rychlosti najel do konce stojícího vlaku. I přes snahu výpravčího z nedaleké stanice Boří les, který situaci registroval pomocí traťového zabezpečovacího zařízení a snažil se srážce zabránit použitím funkce "generální stop", po nehodě na místě zůstalo několik mrtvých, včetně strojvedoucího lokomotivy, a mnoho zraněných.

"České dráhy mají pro případ mimořádnosti vydány interní předpisy, které koordinují činnost organizačních složek ČD i našich zaměstnanců. Jsou to totiž naši lidé, kteří většinou jako první podávají zprávy o takové mimořádné události a často poskytují i první pomoc jejím účastníkům. Jsme proto rádi, že jsme si mohli dnes vyzkoušet, že je tento systém nastavený správně a funguje od nahlášení události, přes součinnost se složkami IZS, až po zajištění náhradní dopravy na zablokované trati s krajským koordinátorem dopravy KORDIS," vysvětluje roli Českých drah při mimořádnosti Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Při vzniku takovéto mimořádné události právě zaměstnanci dopravce rozbíhají kolotoč záchranných prací. Je to vlakvedoucí, kdo přivolává složky Integrovaného záchranného systému a oznamuje situaci dispečinku ČD. Právě dispečerské pracoviště komunikuje jak s IZS, provozovatelem dráhy SŽDC, tak s dalšími organizačními složkami ČD. "Zajišťujeme primárně evakuaci nezraněných cestujících – těch jsme dnes převezli 26. Dvě minuty po ohlášení nehody jsme zřídili Krizovou linku. Do dvanácti minut od události jsme informovali první cestující na nádražích o mimořádnosti a možnostech řešení.  Ve spolupráci s krajským koordinátorem dopravy sháníme v takových chvílích náhradní autobusy a do dotčených stanic jsou povolaní koordinátoři, kteří zbylé cestující navádí na náhradní spoje. Jsem rád, že jsme dnes měli možnost vyzkoušet informování i na webu ČD, které fungovalo téměř okamžitě,"doplňuje Michal Štěpán.

Komerční tisková zpráva

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Pavel Žáček, Ph.D. byl položen dotaz

Nezávislost

Senátor Hraba napsal zajímavý komentář k vítězství Trupma. Tvrdí v něm, že to bude pro Evropu znamenat, že se bude muset naučit o sebe postarat sama a nespoléhat na to, že naše problémy vyřeší někdo jiný. Co si o tom myslíte vy? Nemyslíte, že to je svatá pravda, a že EU i my jsme se měli dávno snaži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Vichřice loni poškodila na Jablunkovsku desítky tisíc stromů. A dnes je tam?

22:28 Lesy ČR: Vichřice loni poškodila na Jablunkovsku desítky tisíc stromů. A dnes je tam?

Porosty v Mostech u Jablunkova loni poškodila vichřice. Vznikla desetihektarová holá plocha. Lesy ČR…