Hlavním těžištěm jejich využití budou vnitrostátní spoje s rychlostí do 160 km/h, ale díky své univerzálnosti mohou být využívány i na mezistátní výkony. Jejich pronájem překlene období, než budou dodány nové lokomotivy přímo Českým drahám.
„České dráhy potřebují pořídit pro svůj další rozvoj až 60 nových moderních elektrických lokomotiv s maximální rychlostí až 200 km/h. Jejich zajištění si ovšem vyžádá delší období, ať již jde o přípravu soutěže nebo zajištění financování. Po přechodnou dobu proto využijeme pronájem moderních elektrických lokomotiv, který je dnes velmi rozšířený a nabízí operativní řešení provozních potřeb. Nám se osvědčuje už u lokomotiv Vectron na lince Praha – Hamburk a pozitivní zkušenosti s ním mají i další dopravci v celé Evropě,“ vysvětluje Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva