Hlavním těžištěm jejich využití budou vnitrostátní spoje s rychlostí do 160 km/h, ale díky své univerzálnosti mohou být využívány i na mezistátní výkony. Jejich pronájem překlene období, než budou dodány nové lokomotivy přímo Českým drahám.
„České dráhy potřebují pořídit pro svůj další rozvoj až 60 nových moderních elektrických lokomotiv s maximální rychlostí až 200 km/h. Jejich zajištění si ovšem vyžádá delší období, ať již jde o přípravu soutěže nebo zajištění financování. Po přechodnou dobu proto využijeme pronájem moderních elektrických lokomotiv, který je dnes velmi rozšířený a nabízí operativní řešení provozních potřeb. Nám se osvědčuje už u lokomotiv Vectron na lince Praha – Hamburk a pozitivní zkušenosti s ním mají i další dopravci v celé Evropě,“ vysvětluje Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek.
České dráhy poptávají pronájem 15 moderních třísystémových (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) elektrických lokomotiv pro rychlost až 160 km/h. Určeny budou především pro provoz v České republice s expresy na tratích vybavených více systémy a s rychlostí do 160 km/h. Pro možnost operativního nasazení a případné náhrady jiných turnusových lokomotiv však bude požadován také přístup na železnice na Slovensku a v Rakousku. Dopravci by měly být předávány od podzimu 2019 a České dráhy počítají s jejich provozem do konce roku 2024. Poskytovatel lokomotiv zajistí také jejich potřebnou údržbu.
„Díky brzkému nasazení pronajatých lokomotiv nahradíme od prosince 2019 pomalejší řadu 362 na některých výkonech a můžeme zvýšit rychlost dalších vlaků. Tím se zhodnotí jak investice vložené do modernizace železničních koridorů a úprav elektrifikace našich tratí, tak do vlakových souprav pro moderní expresní spoje,“ doplnil Miroslav Kupec.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva