Ze všeho nejdůležitější je pro děti rodina, vybralo ji 63 % účastníků Minisčítání. S velkým odstupem pak zdraví (13 %) a kamarádi (12 %). Pro starší děti význam rodiny postupně klesá a na důležitosti nabývají kromě zdraví a kamarádů také štěstí, volný čas a peníze. Za rodiči jde v případě problému 82 % desetiletých dětí, ale jen 44 % patnáctiletých. Kamaráda naopak vyhledá 28 % patnáctiletých a 6 % desetiletých.
Internet jako hlavní zdroj informací o sexu uvedlo 30 % chlapců a 18 % dívek. Pro dívky jsou nejčastěji zdrojem těchto informací rodiče, uvedlo je 24 % z nich. U chlapců je to o poznání méně, jenom 15 % uvedlo rodiče jako svůj zdroj. Kamarádky a kamarádi poučují 18 % dívek a 16 % chlapců. Žádný zdroj informací o sexu nemá 20 % dívek a 21 % chlapců.
Na internetu a hraním elektronických her tráví děti nejčastěji jednu až tři hodiny denně. Více než pět hodin denně ale těmito činnostmi tráví 15 % všech dětí a dokonce 24 % patnáctiletých. Nejčastěji využívanými sociálními sítěmi jsou Instagram a YouTube, u dívek je dále velmi oblíbený Snapchat, zatímco chlapci více preferují Facebook. Více než dvě pětiny dětí (44 %) přes sociální sítě komunikují s kamarády, 28 % k tomuto účelu využívá SMS nebo WhatsApp a jen 18 % komunikuje osobně. Naopak e-maily a pošta jsou pro mladou generaci téměř mrtvé platformy.
„Děti se během Minisčítání seznamují hravou formou se statistikou a s vyhodnocováním statistických dat. Vzhledem k opatřením proti šíření koronaviru se Minisčítání v tomto školním roce stalo také vítaným zpestřením online distanční výuky. A samozřejmě připomenutím nadcházejícího Sčítání lidu, domů a bytů,“ říká předseda ČSÚ Marek Rojíček.
Kompletní výsledky Minisčítání jsou dostupné na webových stránkách ZDE. Umožňují srovnávat data mezi jednotlivými kraji a okresy nebo ve vzájemné kombinaci vybraných kritérií. Na závěr Minisčítání byla v každém kraji vylosována jedna třída, která obdrží zajímavé ceny od partnerů projektu – společností Microsoft, LEGO, Albi a nakladatelství CREW. Tři třídy navíc získaly bonusovou cenu od DinoParku. Mediálním partnerem akce je Český rozhlas Rádio Junior.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva