Úkolem agentury CzechTourism, kterou zřizuje Ministerstvo pro místní rozvoj, je propagace České republiky jako cestovatelské destinace. Za hranicemi tuto úlohu naplňují tzv. zahraniční zastoupení. Brno právě s německým zahraničním zastoupením v loňském roce intenzivně spolupracovalo. Proběhly například dva press tripy pro německé novináře, kteří se tak mohli seznámit například s některými proslulými brněnskými bary a kavárnami, nebo zažít okouzující atmosféru tradičních vánočních trhů. Významnou roli pro udělení ceny hrála také společná propagace letecké linky Brno–Mnichov. „Cena za nejlepší regionální spolupráci je poděkováním za uplynulý rok, ale i výzva do budoucna – spolupráci s Brnem tím doporučujeme i našim partnerům, novinářům, médiím nebo cestovním agenturám,“ vysvětlila ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková.
Němečtí turisté jsou pro Česko významnou cílovou skupinou. Ročně jich k nám zavítá téměř 2 miliony – to znamená, že zhruba každý pátý zahraniční návštěvník Česka je Němec.
„Mezi nejoblíbenější cíle německých turistů patří bezpochyby Praha, ale také lázeňská města jako Karlovy Vary nebo Františkovy Lázně. Je důležité představovat jim nové destinace. Při svých cestách utratí průměrně 65 euro za den, to je velmi pozitivní a dá se předpokládat, že do budoucna tato částka ještě poroste,“ konstatovala ředitelka CzechTourismu Monika Palatková, která cenu za regionální spolupráci předávala.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva