„Nárůst počtu turistů z Asie, především z Číny, za poslední roky ukazuje, jakým směrem bychom měli zaměřit propagaci naší republiky. Indie a Izrael jsou proto dalším strategicky logickým zacílením na jednu z největších oblastí s potenciální klientelou v oblasti cestovního ruchu,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová
„Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými destinacemi indických turistů v Evropě. Do roku 2021 by měl počet výjezdů z Indie do regionu Střední a Východní Evropy vzrůst o 60 %. Tato příznivá predikce výjezdů potvrzuje, že založení naší širší působnosti v tomto teritoriu je krok správným směrem,“ komentuje změny v síti zahraničních poboček ředitelka agentury CzechTourism, Monika Palatková.
Za posledních 5 let se počet indických turistů přijíždějících do České republiky téměř ztrojnásobil. V roce 2016 jich do ČR přijelo 66 tisíc a strávili zde 159 tisíc nocí. Podobně rostou i výdaje indických klientů. V České republice utrácejí nadprůměrně v porovnání s ostatními - o cca o 30 %, a to kolem 4 000 Kč na osobu a den.
Typický indický turista navštěvuje Českou republiku v kombinaci s dalšími dvěma až třemi evropskými zeměmi, které navštívil již dříve. Právě na tento segment zkušených cestovatelů, kteří se zajímají více o kulturu než o nakupování, a mají chuť objevovat nové věci, bude CzechTourism směřovat svou propagaci.
„Usilujeme o to, abychom rozšířili cíle cest za hranici Prahy, kromě již poměrně dobře známého Českého Krumlova a Karlových Varů chceme představit i další regiony. Vedle památek UNESCO či historických měst také české tradice, gastronomii, vinařství a v neposlední řadě sázíme i na celoroční nabídku bohatého kulturního programu,“ přibližuje Klára Vysloužilová, ředitelka odboru zahraničních zastoupení a dodává: „Velmi dobrou spolupráci máme dlouhodobě s Velvyslanectvím České republiky v Novém Dillí, které bude partnerem i naší letošní propagace. Díky aktivitám našeho zastupitelského úřadu vstupujeme na trh, kde funguje již 13 vízových center, a který tak můžeme velmi dynamicky rozvíjet“.
Intenzivní spolupráce agentury CzechTourism se zastupitelským úřadem probíhá i v Izraeli. Kromě realizace projektů na podporu ekonomické diplomacie bude nově vzniklá pobočka agentury CzechTourism propagovat nejen dobře známé a populární turistické cíle a segmenty jako je lázeňství, spa a medical turismus, ale zaměří se více na rozvoj produktů nových.
„Vnímáme intenzivní poptávku izraelských partnerů po nabídce aktivní a rodinné dovolené, pobytech v přírodě a nových destinacích, která jde ruku v ruce se stoupající oblibou České republiky u izraelských turistů,“ říká Monika Palatková.„U Izraelců máme velkou šanci, že se stanou častými hosty v českých regionech, v České republice totiž tráví nadprůměrně dlouho, téměř 5 dní – a toho chceme určitě využít,“ doplňuje.
Izrael se dlouhodobě profiluje jako bonitní trh. Za posledních pět let se počet izraelských turistů téměř zdvojnásobil, příjezdy rostou dvouciferně. Jen za rok 2016 stoupl počet hostů meziročně o 20 % na téměř 170 tisíc, z hlediska útrat jsou Izraelci s denními výdaji 3 700 Kč na osobu a den také nad průměrem. A nakupují rádi, jak potvrzuje žebříček tax free nákupů v ČR, kde zaujímají 4. místo z hlediska celkového podílu na nákupech.
Blízký Východ je dalším teritoriem, kde CzechTourism letos posílí propagaci České republiky a nabídne podnikatelům a regionům možnost prezentovat svou nabídku lokálním obchodním partnerům. „Připravovanou listopadovou road show ve Spojených arabských emirátech, Saudské Arábii, Kuvajtu a Íránu reagujeme na dynamický vývoj tohoto teritoria, který nám potvrzuje i sílící poptávka ze strany českých i zahraničních partnerů. Sledujeme samozřejmě také predikce výjezdů, které uvádějí, že například příjezdy turistů ze SAE budou generovat nejvyšší nárůsty právě do Střední a Východní Evropy,“ vysvětluje Monika Palatková.
Charakteristické pro turisty z těchto trhů je výrazně delší průměrná doba pobytu, která se pohybuje mezi čtyřmi až šesti a půl dny, což je dáno především povahou jejich cest, kdy častým cílem jsou léčebné pobyty v českých lázních. „Nabídka tradičních léčebných lázní je již v tomto regionu velmi dobře známá, budeme však i nadále vytvářet příležitosti pro její propagaci a propojení s nabídkou wellness či služeb v oblasti medicínského turismu. Zároveň se také zaměříme na nové cílové skupiny a jejich preference. Výzvou pro nás bude připravit kvalitní nabídku zejména pro dovolenou rodin s dětmi, představit českou přírodu a nové regionální cíle, které budou infrastrukturně dobře zajištěny a budou splňovat nároky na stravování a další specifické požadavky této klientely,“ doplňuje plánované kroky Klára Vysloužilová. Charakteristickým rysem cestování do zahraničí společným pro celé teritorium je to, že významnou roli hraje vysoký standard kvality a úrovně služeb. Trhy Blízkého Východu tak představují nesporný potenciál také pro segment MICE a luxusního turismu.
Nad rámec uvedených trhů rozvíjí agentura CzechTourism propagaci České republiky i v dalších bonitních zemích regionu. „Začátkem května jsme připravili poznávací program ve Středních Čechách, Libereckém a Karlovarském kraji pro delegaci ze Sultanátu Omán, spolu s ČSA prezentujeme Českou republiku v rámci sezónních letů z Bejrútu a Rijádu do Prahy,“ uzavírá Monika Palatková.
Rozsah aktivit nových poboček agentury CzechTourism je stanoven v plánu propagačních aktivit na letošní rok. Kromě spolupráce se zahraničními odborníky a médii, obsahuje také prezentace, workshopy a školení, kampaně či studijní cesty do České republiky.
- Kontakty na zahraniční zastoupení tzv. druhého stupně naleznete zde.
- Nabídka marketingových aktivit zahraničních zastoupení
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva