CzechTrade rozšířil celostátní aktivity o regionální konzultace, v loňském roce jich proběhlo 1500

11.02.2018 19:45 | Zprávy

Agentura pro podporu exportu CzechTrade začala od loňského roku poskytovat konzultační služby na regionální úrovni. Ve spolupráci s agenturou CzechInvest nabízí konzultace firmám, které plánují exportní aktivity, ve všech regionech České republiky. Během prvního roku spolupráce obou institucí se po celé České republice uskutečnilo na 1500 konzultací.

CzechTrade rozšířil celostátní aktivity o regionální konzultace, v loňském roce jich proběhlo 1500
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Díky konzultantům v regionech se mohou podnikatelé poradit o plánovaných exportních aktivitách přímo ve své lokalitě. Pracovníci CzechInvestu, kteří působí jako zástupci agentury CzechTrade, s podnikateli nejprve proberou možnosti a podmínky vstupu na zahraniční trhy. „Prvotní kontakt s regionálními konzultanty podnikatelům usnadní rozhodování o vstupu na konkrétní zahraniční trh. Přímo ve svém regionu se dozvědí veškeré relevantní informace, které by jinak museli zjišťovat na několika místech. Dochází tak k významné úspoře času i nákladů,“ vysvětluje generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal. V případě zájmu pak konzultanti podnikatele přesměrují na příslušné oborové specialisty v konzultačních týmech v centrále CzechTradu nebo na vedoucí zahraničních kanceláří.

„První rok spolupráce s regionálními kancelářemi CzechInvestu byl úspěšný, celkem proběhlo 1 502 konzultací,“ říká Radomil Doležal. Jednání měla formu osobních schůzek, telefonických konzultací či e-mailové korespondence. Zájem o další následnou spolupráci s agenturou CzechTrade se pak v průběhu roku zvyšoval. „Oproti prvnímu kvartálu loňského roku byl v posledním čtvrtletí zájem firem o další komunikaci s CzechTradem více než dvojnásobný. Celkem jsme zaznamenali zájem 407 podniků,“ dodává Doležal.

V rámci regionu se pravidelně konají konzultační dny CzechTrade a CzechInvest, kterých se účastní i odborníci z centrály agentury CzechTrade se zaměřením na specifická odvětví podnikání. Benefitem je bezplatná účast na těchto akcích. „V loňském roce se jich podařilo uskutečnit celkem 154, nejvíce ve druhém a čtvrtém kvartálu,“ informuje Radomil Doležal. Konzultanti také navštěvují firmy přímo v lokalitách jejich podnikání – jedná se o unikátní šanci, jak se rychle a bez dodatečných nákladů komplexně informovat o možnostech podpory vývozu.

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. Více ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Pozice ministra vnitra

Dobrý den pane Okamuro, Zajímalo by mě, kdybyste hypoteticky byl na pozici ministra vnitra, pod kterého také spadá Česká pošta, na co byste se zaměřil? Bylo by to na kvalitu této služby? Podle mě jde Česká pošta do pr... Nejen že za Rakušana došlo ke zhoršení dostupnosti a snížení počtu poboček, ale...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa opět vyjíždí do obcí

22:31 Finanční správa opět vyjíždí do obcí

Finanční správa i v roce 2025 pokračuje v poskytování podpory občanům v souvislosti s daní z nemovit…