„Služby agentury CzechTrade jsou určeny především malým a středním podnikům, což potvrzuje i struktura našich klientů. Je proto důležité, aby byly jednoduše a rychle dostupné i v regionech, což je hlavní pilíř strategie CzechTrade pro letošní rok. Exportní fóra nabídnou podnikatelům setkání a konzultace nejen s experty přímo z teritorií, ale také se zástupci dalších proexportních institucí a organizací. Exportéři jistě ocení možnost promluvit si přímo s řediteli zahraničních kanceláří,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Agentura CzechTrade ve spolupráci s agenturou CzechInvest a s regionálními hospodářskými komorami na začátku roku zahájí činnost sítě exportních konzultantů v regionech. Ti budou působit v Hradeckem, Pardubickem, Ústeckém, Jihomoravském a v Moravskoslezském kraji. Agentura letos také zorganizuje sérii 13 teritoriálně zaměřených akcí, jejichž cílem bude představit zajímavé evropské a především mimoevropské trhy Kromě zástupců zahraničních kanceláří agentury CzechTrade na fórech vystoupí také zástupci dalších proexportních institucí a organizací.
Firmy se již mohou hlásit na první dvě exportní fóra. Ostravským firmám bude 3. března představen německý trh. O týden později 10. března se plzeňské firmy budou moci seznámit se specifiky trhů skandinávských zemí. Na obě akce se lze přihlásit zdarma na webu agentury CzechTrade.
Hlavními benefity programu Exportní koučink jsou komplexnost a provázanost jednotlivých aktivit a účast ředitelů zahraničních kanceláří na exportních fórech přímo v regionech. Program nabízí komplexní servis od prvotní konzultace se zájemcem v regionu, přes detailní zpracování strategie v centrále, až po úspěšný vstup na vybraný zahraniční trh. V jednotlivých fázích budou exportérům k dispozici regionální konzultanti, oboroví specialisté a síť téměř 50 zahraničních kanceláří. Regionální zastoupení budou provázaná s Klientským centrem pro export, které agentura CzechTrade provozuje společně s ministerstvy průmyslu a ochodu a zahraničních věcí. Pokud firmy v regionech projeví zájem o teritorium, ve kterém CzechTrade nepůsobí, bude jejich požadavek předán právě odborníkům Klientského centra pro export, kteří ho vyřídí v rámci jednotné zahraniční sítě.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva