Celý dopravník vedoucí od úpravny na paskovskou haldu má délku cca 800 metrů (přes katastrální území Paskov a Řepiště) a přemosťuje řeku Ostravici, železniční trať a cyklostezku. Od roku 2017, kdy skončila těžba uhlí na Frýdecko-Místecku, se nepoužívá. Pracovníci závodu DARKOV státního podniku DIAMO, který se stará o útlum dolů převzatých letos od společnosti OKD, zjistili, že most je v havarijním stavu. Vedení se proto rozhodlo upřednostnit a urychlit odstranění mostu a zejména nejvíce nebezpečné části mostu v délce 43 metrů nad tratí a cyklostezkou. Demolice byla v dlouhodobém plánu až v příštím roce, ale z důvodu bezpečnosti dostala přednost. Správa železnic umožnila sdílet výluku, která byla plánovaná pro jiný subjekt. Toho jsme operativně využili a tím zároveň ušetřili část vynaložených prostředků daňových poplatníků.
Samotná demontáž a snesení mostu o délce 43 m a hmotnosti cca 25 tun jeřábem dolů muselo proběhnout bezpečně a rychle – v jediném dni, kdy měly dráhy výluku. Pracovníci státního podniku akci připravovali téměř 4 měsíce. Most se po snesení rozřezal na menší části a půjde do šrotu. Výnos z prodeje šrotu pokryje část nákladů na likvidaci mostu. Další části dopravníku se budou likvidovat v příštím roce po vyřízení potřebných náležitostí.
Státní podnik DIAMO připravuje i další demolice nepotřebných a chátrajících důlních objektů. Ještě letos přijde na řadu demolice šachetních koupelen v areálu Sviadnov, demolice objektů bývalé úpravny Dolu Lazy v Orlové a likvidace těžní věže s budovou v areálu Chlebovice (v prosinci).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva