Dodavatelem oranžových terminálů je ČSOB prostřednictvím dceřiné společnosti Bankovní informační technologie, s. r. o., která bude poskytovat služby bezkontaktních plateb po dobu čtyř let.
Ze statistiky zkušebních transakcí za období od spuštění do 31. března 2019 vyplynulo, že z celkového počtu cestujících, kteří si jízdenku koupili bezkontaktně, bylo 54 % Čechů
a 46 % zahraničních návštěvníků Prahy. Nejvíce pak výletníků z USA, Polska a Německa.
Oranžové automaty se nacházejí ve všech tramvajových vozech u prostředních dveří, v tramvajích typu 14T jsou umístěny dva. Dveře, u nichž najdete terminál pro bezhotovostní nákup cestovního dokladu, jsou označeny viditelnými piktogramy.
„Je to krok správným směrem. Bezhotovostní platby jsou budoucností, a to i v dopravě. Pražané a návštěvníci Prahy teď konečně budou mít stejné možnosti jako v ostatních moderních metropolích. Kromě toho budeme dále vylepšovat mobilní aplikaci Lítačka, aby se přes ni daly pořizovat časové kupony,“ uvedl Zdeněk Hřib, primátor hl. m. Prahy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva