„Vítěz poptávkového řízení se stane naším partnerem na pronájem ploch pro umístění city light vitrín. Velice mne těší, že velký počet přihlášených potvrzuje lukrativnost nabídky,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Při výběru partnera bude jediným hodnoticím kritériem výše nabídkové ceny za pronájem nejméně 1 196 ploch. Minimální cena za pronájem jedné plochy pro umístění jedné city light vitríny je 20 000 Kč ročně.
„Předpoklad vysokého zájmu o dané plochy se naplňuje. V rámci prvního kola evidujeme devět přihlášených zájemců, kteří mají možnost své závazné nabídky odevzdat až do 9. května 2018. Z předložených závazných nabídek pak vybereme toho zájemce, který nabídne nejvyšší cenu,“ doplňuje Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP.
Dopravnímu podniku se za poslední dva roky podařilo vysoutěžit několikanásobně výhodnější podmínky pro pronájem reklamních ploch na některých autobusech a tramvajích DPP. DPP předpokládá, že v nejbližší době vypíše velké výběrové řízení na pronájem reklamních ploch na svém majetku, které v současné době užívá společnost Rencar.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.
Vyjádření společnosti Rencar:
Z pohledu společnosti Rencar je naprosto nepřípustné aby tento tendr byl dáván do souvislosti s Rencar Praha, respektive aby na něm DPP prezentoval, jak hospodárně nakládá ze svým majetkem a na jeho základě obhajoval svůj postup proti Rencar. CLV vitríny v metru a kauza euroAWK je jeden velký průšvih DPP.
- Smlouva s euroAWK měla skončit již v dubnu 2013 a liknavým postupem DPP bylo způsobenu, že euroAWK provozovalo tyto plochy ještě dalších 5 let, přičemž prokazatelná ztráta DPP za toto období je minimálně 60 mil.
- I přes tuto skutečnost nikdy DPP tuto smlouvu, respektive neoprávněné podnikání euroAWK v pražském metru po roce 2013, mediálně nenapadal ani nezpochybňoval tak jako to neustále činí v případě Rencar.
- DPP od roku 2013 naprosto ignoroval argumenty RENCARu, který ho na tuto škodu upozorňoval. DPP v rozporu se smlouvou, neumožnil Rencaru tyto reklamní prostory v metru po roce 2013 užívat. DPP tak přišel za 5 let o téměř 100 mil., které by jinak, v případě dodržení smlouvy, od RENCAR inkasoval a to jak formou zvýšeného nájemného, tak i výplaty dividendy za tyto roky. Místo toho si ještě v roce 2017 nechal zpracovat Znalecký posudek, který velmi nízký příjem od euroAWK obhajoval.
- RENCARu nikdy nebylo umožněno tyto reklamní plochy v metru realizovat a to i přes skutečnost že se k tomu DPP písemně zavázal a to jak vůči RENCARu tak i vůči jeho akcionáři Europlakat a přes skutečnost, že příjem DPP by byl v takovém případě nejenom výrazně vyšší než od euroAWK ale i vyšší než částka, kterou požaduje DPP v rámci tohoto tendru.
DPP se tedy evidentně snaží kauzou RENCAR maskovat vlastní šlendriánství které se za posledních 5 let dopouštěl.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva