DPP: Poslední letošní rekonstrukce tramvajových tratí v oblasti Výstaviště a v úseku Lazarská – Jindřišská

26.10.2023 22:03 | Tisková zpráva

Rekonstrukce části tramvajové trati v oblasti Výstaviště a oprava tratě v úseku Lazarská – Jindřišská jsou posledními z dlouhodobých akcí, které Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) provede ještě letos. Z důvodu rekonstrukce tratě bude od pátku 27. října do úterý 5. prosince 2023 přerušen provoz tramvají v úseku Výstaviště – Nádraží Holešovice.

DPP: Poslední letošní rekonstrukce tramvajových tratí v oblasti Výstaviště a v úseku Lazarská – Jindřišská
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Stavební práce ovlivní linky č. 6, 12, 14, 17, 93 a 94, které budou jezdit po změněných trasách. Z důvodu havarijní opravy tratě bude pak od pondělí 30. října do středy 8. listopadu 2023 přerušen provoz tramvají v jednom z nejvytíženějších úseků Lazarská – Jindřišská, což se dotkne denních linek č. 3, 5, 6, 9, 14, 24, většiny nočních linek, tj. č. 91, 92, 94, 95, 96, 98 i historické linky č. 42. Vzhledem k lokalitám nebude náhradní autobusová doprava zavedena ani u jedné z akcí. V případě přerušení provozu tramvají v úseku Lazarská – Jindřišská DPP doporučuje cestujícím využít linky metra.

„Tramvajovou trať v celém úseku od Strossmayerova náměstí až po křižovatku ulic Na Zátorách a Partyzánská je nezbytné zrekonstruovat. Práce proběhnou ve třech samostatných etapách letos, pak v letech 2024 a 2025 v úzké koordinaci s dalšími subjekty a plánovanými stavbami v oblasti, zejména se Správou železnic a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK). První etapu, kompletní rekonstrukci tratě v úseku od křižovatky ulic U Výstaviště, Za Elektrárnou a Bubenská po křižovatku ulic Na Zátorách a Partyzánská, zrealizujeme ještě letos. Rekonstrukce je zde více než potřebná, trať je prakticky v havarijním stavu a aktuálně se jedná o jeden z nejhorších úseků v Praze. Trať je tvořena BKV panely z roku 1979 a její poslední oprava proběhla před necelými deseti lety v roce 2014,“ uvádí důvody rekonstrukce Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Kromě toho v koordinaci se stavebními pracemi DPP provede Správa železnic výměnu mostu vlečky do Elektrárny Holešovice přes ulici U Výstaviště.

„V případě tratě v úseku Lazarská – Jindřišská se jedná o havarijní opravu, v rámci které musíme vyměnit oblouky v Jindřišské ulici u Jeruzalémské ulice a v oblasti křižovatky Lazarské a Vodičkovy ulice, které pochází z roku 2014. Jedná se o jeden z nejfrekventovanějších úseků tramvajové sítě v Praze, opotřebení oblouků je velmi vysoké a opravu nemůžeme odložit na příští rok. Oprava sice potrvá ‚jen‘ deset dnů, ale bude mít dopad na značný počet tramvajových linek, čtyři z nich musíme rozdělit. Opět se ukazuje, jak je potřebná nová tramvajová trať Václavské náměstí – Muzeum, která by nám umožnila alternativní vedení tramvajových linek s výrazné menším dopadem na celou síť,“ uzavírá Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta tramvaje DPP.

Rekonstrukce tramvajové trati v úseku Výstaviště – Nádraží Holešovice

Z důvodu rekonstrukce tramvajové tratě bude od pátku 27. října od cca 0:00 do úterý 5. prosince 2023 do zhruba 24:00 obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Výstaviště – Nádraží Holešovice.

Změny tras tramvajových linek

  • Linka č. 6 bude v úseku Strossmayerovo náměstí – Dělnická odkloněna přes zastávky Vltavská a Holešovická tržnice
  • Linka č. 12 bude ve směru z centra ze zastávky Nádraží Holešovice odkloněna přes zastávky Trojská a Ke Stírce do zastávky Kobylisy (nástupní zastávka Březiněveská)
  • Linka č. 14 bude ve směru z centra ze zastávky Dělnická odkloněna přes zastávky Nádraží Holešovice, Trojská, Ke Stírce a Kobylisy do obratiště Vozovna Kobylisy
  • Linka č. 17 bude ve směru od Libuše zkrácena do obratiště Výstaviště
  • Linka č. 93 bude v úseku Strossmayerovo náměstí – Nádraží Holešovice odkloněna přes zastávky Vltavská, Holešovická tržnice a Dělnická
  • Linka č. 94 bude v úseku Strossmayerovo náměstí – Dělnická odkloněna přes zastávky Vltavská a Holešovická tržnice

Náhradní autobusová doprava není zavedena.

Oprava tramvajové trati v úseku Lazarská – Jindřišská

Z důvodu opravy tramvajové tratě bude od pondělí 30. října od cca 4:30 do středy 8. listopadu 2023 do zhruba 24:00 obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Lazarská – Jindřišská.

Změny tras tramvajových linek

  • Linka č. 3 bude v úseku Bílá labuť – Lazarská odkloněna přes zastávky Náměstí Republiky, Čechův most, Právnická fakulta, Staroměstská, Národní divadlo a Národní třída
  • Linka č. 5 bude rozdělena na dvě části:
    - ve směru od Slivence bude ze zastávky Jiráskovo náměstí odkloněna přes zastávky Národní divadlo, Národní třída a Lazarská do zastávky Myslíkova, dále bude pokračovat zpět směr Slivenec
    - ve směru od Vozovny Žižkov bude ze zastávky Hlavní nádraží odkloněna přes zastávku Dlážděná do zastávky Masarykovo nádraží, dále bude pokračovat jako linka č. 24 směr Vozovna Kobylisy
  • Linka č. 6 bude rozdělena na dvě části:
    - ve směru od Kubánského náměstí bude zkrácena do zastávky Lazarská, dále bude pokračovat jako linka č. 9 směr Sídliště Řepy
    - ve směru od Vysočanské bude zkrácena do zastávky Masarykovo nádraží, odkud bude pokračovat jako linka č. 9 přes zastávku Dlážděná do zastávky Hlavní nádraží a dále směr Spojovací
  • Linka č. 9 bude rozdělena na dvě části:
    - ve směru od Sídliště Řepy bude zkrácena do zastávky Lazarská, dále bude pokračovat jako linka č. 6 směr Kubánské náměstí nebo linka č. 14 směr Spořilov
    - ve směru od Spojovací bude ze zastávky Hlavní nádraží odkloněna přes zastávku Dlážděná do zastávky Masarykovo nádraží, dále bude pokračovat jako linka č. 6 směr Vysočanská nebo linka č. 14 směr Vozovna Kobylisy
  • Linka č. 14 bude rozdělena na dvě části:
    - ve směru od Spořilova bude zkrácena do zastávky Lazarská, dále bude pokračovat jako linka č. 9 směr Sídliště Řepy
    - ve směru od Vozovny Kobylisy bude zkrácena do zastávky Masarykovo nádraží, odkud bude pokračovat jako linka č. 9 přes zastávku Dlážděná do zastávky Hlavní nádraží a dále směr Spojovací
  • Linka č. 24 bude ve směru od Vozovny Kobylisy zkrácena do zastávky Masarykovo nádraží, odkud bude pokračovat jako linka č. 5 přes zastávku Dlážděná do zastávky Hlavní nádraží a dále směr Vozovna Žižkov
  • Linky č. 91, 94 a 96 budou v úseku Lazarská – Strossmayerovo náměstí odkloněny přes zastávky Národní třída, Národní divadlo, Staroměstská, Právnická fakulta a Čechův most
  • Linka č. 92 bude v úseku Bílá labuť – Lazarská odkloněna přes zastávky Náměstí Republiky, Čechův most, Právnická fakulta, Staroměstská, Národní divadlo a Národní třída
  • Linka č. 95 bude v úseku Hlavní nádraží – Lazarská odkloněna přes zastávky Dlážděná, Masarykovo nádraží, Náměstí Republiky, Čechův most, Staroměstská, Národní divadlo a Národní třída
  • Linka č. 98 bude v úseku Hlavní nádraží – Anděl odkloněna přes zastávky Dlážděná, Masarykovo nádraží, Náměstí Republiky, Čechův most, Staroměstská, Národní divadlo, Národní třída, Lazarská, Karlovo náměstí, Palackého náměstí a Zborovská
  • Historická linka č. 42 bude vedena v trase Dlabačov – Královský letohrádek – Malostranská – Čechův most – Právnická fakulta – Staroměstská – Národní divadlo – Jiráskovo náměstí – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – Národní třída – Újezd – Malostranská – Královský letohrádek – Dlabačov

Změny v zastávkách tramvají

V obou směrech se zřizují zastávky:

  • Dlážděná v Dlážděné ulici u křižovatky se Senovážným náměstím 
  • a Lazarská ve Spálené ulici v zastávkách tramvají.

Náhradní autobusová doprava není zavedena. Jako náhradní dopravu DPP doporučuje cestujícím využít linky metra.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem, zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 3 linky metra, 148 autobusových, 35 tramvajových (26 denních a 9 nočních) a 1 trolejbusovou linku. K 1. lednu 2023 DPP vlastnil 1 192 autobusů z toho 14 elektrobusů, 146 vlakových souprav metra, 781 tramvajových vozů a 1 trolejbus. Podnik měl k 1. lednu 2023 v evidenčním stavu celkem 11 018 zaměstnanců, z toho 4 319 řidičů a strojvedoucích MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

7:23 České dráhy: Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem …