Častěji pojede metro, městské autobusy i tramvaje. Současně s tím dochází k obnovení poptávkového ovládání dveří cestujícími ve všech trakcích, tedy v autobusech, metru i tramvajích. Nadále však platí povinnost mít zakryta ústa i nos respirátorem nebo nanorouškou ve všech prostředcích veřejné dopravy.
U metra se zkrátí intervaly v pracovních dnech na všech linkách, a to jak v ranní, tak i odpolední špičce. Na lince A se ranní špička zkrátí o 30 vteřin z nynějších 180 na 150 sekund, odpolední také o půlminuty z 210 na 180 vteřin. Na lince B se ranní špička zkrátí o 20 vteřin ze současných 160 na 140 sekund, odpolední pak také o půlminuty ze 180 na 150 vteřin. Na nejvytíženější lince C se ranní špička zkrátí o 15 vteřin ze současných 130 na 115 sekund, odpolední pak ze 155 na 145 vteřin, ale také období sedla mezi špičkami i více než minutu z nynějších 300 na 225 vteřin. Na linkách A a B se jízdní řády v období sedla nemění, metro bude v tomto období jezdit v intervalu 300 vteřin, tj. každých 5 minut.
Tramvajové linky
U tramvajových spojů se zkrátí intervaly v odpolední špičce pracovních dnů z 10 na 8 minut, u páteřních linek č. 9, 17 a 22 pak z 5 na 4 minuty. Ranní špička je u tramvajových spojů už nyní vypravována podle jízdních řádů v plném rozsahu provozu, stejně jako sedlové období mezi špičkami.
Městské autobusové linky
U městských autobusových spojů se v pracovních dnech zkrátí intervaly, například v ranních špičkách páteřních linek většinou ze 7–8 na 5–6 minut a odpoledne z 10 na 7–8 minut. U vybraných linek, např. č. 125 (Skalka – Smíchovské nádraží), 131 (Bořislavka – Hradčanská) nebo 137 (U Waltrovky – Na Knížecí) dojde ke zkrácení intervalů také o víkendech.
Na autobusových linkách č. 100 (Zličín – Letiště Praha) a Airport Express (Hlavní nádraží – Letiště Praha) prozatím zůstává částečně omezený provoz s ohledem na aktuálně stále nižší poptávku po cestování na či z letiště Václava Havla Praha. Obnovení plného provozu na těchto linkách očekáváme následně dle aktuálního vývoje poptávky.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 143 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 26 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2022 DPP vlastnil 1 203 autobusů,1 trolejbus, 802 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 1. 2022 celkem 10 965 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 282 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva