DPP: Pražská strojírna pokračovala v úspěšné restrukturalizaci a za rok 2018 dosáhla zisku téměř 37 mil. Kč

07.02.2019 18:47 | Zprávy

Pražská strojírna, dceřiná společnost Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), za loňský rok zvýšila své tržby na 400 miliónů Kč. Po dvou letech revitalizace a změn se díky novému vedení vyhoupla ze ztrát a vykázala již druhým rokem po sobě pozitivní hospodářské výsledky.

DPP: Pražská strojírna pokračovala v úspěšné restrukturalizaci a za rok 2018 dosáhla zisku téměř 37 mil. Kč
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Díky zvýšení produktivity o 20 %, lepšímu řízení peněžních toků a úspoře finančních nákladů, se podařilo navýšit zisk před zdaněním oproti roku 2017 na 36,8 milionů korun. V roce 2016 byla Pražská strojírna ve ztrátě necelých 37 miliónů korun. Novému managementu se daří také realizace velkých projektů doma i v zahraničí, jakými jsou např. vozovna v Hostivaři či Depo Petrohrad, která se stalo největším dokončeným projektem v historii firmy.

„Optimalizovali jsme výrobní procesy, zkrátili průběžnou dobu výroby a téměř tři čtvrtiny zakázek realizujeme sami. Došlo tak k významnému zlevnění výroby,“ říká Robert Masarovič, generální ředitel Pražské strojírny. Podle něj se společnost soustředila na restrukturalizaci nákupních procesů, snižování cen surovin a harmonizaci vztahů s dodavateli. Konstruktéři nově pracují na zakázkách přímo ve výrobě, čímž se společnosti při procesování zakázek daří odstraňovat všechny nefunkčnosti. Společnost zavedla projektové řízení a důkladné ekonomické i technické vyhodnocování všech zakázek.

„Za velký úspěch považujeme získání významných zakázek v Petrohradu, Curychu, Minsku, Melbourne, Krakowě, Wroclawi, Bratislavě, Brně, Olomouci, Plzni, Berlíně a Hannoveru. Za zmínku stojí také naše největší výrobní investice, kterou je centrum pro ohýbání kolejnic od švýcarské společnosti Stierli-Bieger. Jeho instalace proběhne již v březnu 2019 a zkrátí průběžnou dobu ohýbání kolejnic o 25 až 35 %,“ dodává Masarovič.

Úspěchem je taktéž získání dočasného povolení k činnosti brousícího stroje, který Pražská strojírna pořídila ze Švýcarska. Homologace stroje bude udělená v dubnu 2019. Díky komplexnímu refinancování celé společnosti a změně financování pořízení stroje Pražská strojírna ušetří zhruba 20 milionů korun během deseti let.

„V roce 2018 získala společnost Pražská strojírna na tržbách o 27 milionů korun více oproti roku 2017 a celkový hospodářský výsledek zvýšila téměř čtyřnásobně. V oblasti plánování máme schválenou pětiletou strategii dalšího rozvoje. To je výrazný úspěch a velmi vítaná změna směrem ke stabilizaci společnosti,“ říká Peter Hlaváč, ekonomický ředitel DPP a předseda dozorčí rady Pražské strojírny.

Pražská strojírna hodlá zaměřit své působení v dalších letech na zefektivnění všech procesů a zvýšení stupně automatizace vybraných výrobních etap. Klíčovou prioritou pak budou investice podporující vývoj, technický rozvoj a produktivitu. Na výzkum a vývoj ročně firma vydává téměř 4 mil. Kč.

Pražská strojírna a. s. je dceřinou společností DPP poskytující mateřské společnosti všechny požadované služby (výhybky, kolejové konstrukce, opravy a údržbu kolejového svršku a další) a současně přinášející DPP know-how z ostatních dopravních podniků Evropy, kde Pražská strojírna realizuje projekty a působí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

11:27 České dráhy: V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

České dráhy ve spolupráci s Ústeckým krajem zavádějí další funkci do populární mobilní aplikace Česk…