DPP: Přesnost provozu městské dopravy v Praze se zvýšila

01.06.2012 15:06 | Zprávy

Pravidelné měření standardů kvality potvrdilo vysokou přesnost pražské městské hromadné dopravy.

DPP: Přesnost provozu městské dopravy v Praze se zvýšila
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

 Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) díky softwarovému měření zaznamenal rostoucí trend přesnosti u všech druhů dopravy. V I.čtvrtletí 2012 v případě metra přijelo 98,5 % spojů načas dle jízdního řádu, což bylo o 0,5 % více než celoroční průměr 2011. Tramvaje jezdily načas z 90,4 %, což byl nárůst o 1 %. U provozu autobusových linek došlo k nejvýznamnějšímu růstu přesnosti, a to téměř o 3 % na 88,4 %.

„Měření potvrzuje vysokou úroveň kvality dopravy v Praze. Nejefektivnější je logicky metro, které automobilový provoz neovlivňuje. Díky instalacím speciálních semaforů pro preferenci hromadné dopravy na světelných křižovatkách či vyhrazení dopravních pruhů se nám daří zvyšovat přesnost také u tramvají a autobusů. I díky tomu tak povrchová doprava začíná být často daleko rychlejší než jízda automobilem,“ uvedl dopravní ředitel Ladislav Urbánek.

Přesnost spojů není však pouze jediným ukazatelem měření standardů kvality pražské hromadné dopravy. Dopravní podnik včetně dochvilnosti spojů měří a vyhodnocuje celkem jedenáct ukazatelů kvality. Patří mezi ně také informování veřejnosti, jednání zaměstnanců s cestujícími, stejnokrojová kázeň, funkčnost jízdenkových automatů, bezbariérovost, plnění grafikonu (spolehlivost a dodržování jízdního řádu), dostupnost přepravy, čistota a vzhled všech vozidel, bezpečnost provozu a energetická náročnost provozu.

Například úroveň služeb poskytovaných zaměstnanci při styku se zákazníky zjišťuje Dopravní podnik pomocí tzv. fiktivních zákazníků. Na každé stanici a Infocentru probíhají dvakrát do měsíce měření. Fiktivní zákazníci mají škálu parametrů, na které se při hodnocení zaměřují, kupříkladu jak zaměstnanci navazují kontakt s cestujícími a jak probíhá samotná komunikace se zákazníky. V rámci hodnotící škály se dozorčí v metru věnovali cestujícím v prvním čtvrtletí 2012 s hodnocením 98,7 ze sta procentních bodů, pracovníci Infocenter pak se skóre 98,3. Zatímco dozorčí ve stanicích metra si udržují setrvalý standard posledních několik let, pracovníci Infocenter se v hodnocení zlepšili téměř o 4 procentní body.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

16:08 Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

Vláda schválila nařízení, kterým stanovila vymezená území Ministerstva obrany, ve kterých stavby pro…