DPP: ÚOHS potvrdil správnost postupu při zakládání společného podniku s NHD

01.01.2020 7:37 | Zprávy

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže včera detailně přezkoumal postup DPP ve věci založení společného podniku Nové Holešovice Development (NHD), který má za cíl zmodernizovat a zrevitalizovat severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice a jeho okolí.

DPP: ÚOHS potvrdil správnost postupu při zakládání společného podniku s NHD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dle ÚOHS je postup DPP zcela správný a legální. ÚOHS ve svém včerejším rozhodnutí zamítl všechna podání společnosti CPI proti uzavření akcionářské smlouvy s NHD. Správnost postupu DPP před rozhodnutím ÚOHS potvrdily dvě právní analýzy od renomovaných advokátních kanceláří Fröhlich & Partners a Havel & Partners a ekonomickou smysluplnost společného podniku ekonomická analýza od společnosti Deloitte.

„Od začátku projektu jsme byli přesvědčeni, že postupujeme správně, s péčí řádného hospodáře a ve prospěch DPP a hl. m. Prahy. Jsme rádi, že správnost našeho postupu při zakládání společného podniku potvrdil nově i ÚHOS, stejně jako předchozí právní a ekonomické analýzy, které jsme si nechali vypracovat,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a pokračuje: „Spojení DPP se společností Nové Holešovice Development při revitalizaci vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice a jeho bezprostředního okolí je zcela logickým krokem. V dané lokalitě jsou 3 hlavní vlastníci pozemků, bez jejichž dohody není možná smysluplná zástavba: hl. m. Praha, DPP, a dceřiná společnost skupiny Karlín Group, do které patří i Nové Holešovice Development. Proto bylo navázání spolupráce mezi těmito třemi stranami nejefektivnějším řešením pro revitalizaci oblasti.“

ÚOHS v pondělí rozhodl následovně: Návrh navrhovatele – Czech Property Investments, a.s., ze dne 4. 11. 2019 se v části vztahující se k postupu zadavatele – Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost, směřujícímu k údajnému zadání veřejné zakázky mimo zadávací řízení v rozporu se zákonem o zadávání veřejných zakázek, a to uzavřením „akcionářské smlouvy“ a následného založení společného podniku, jehož záměrem má být realizace transformace severní části velkého rozvojového území Bubny, a která bude zahrnovat modernizaci stávajících a případně výstavbu nových vestibulů (vstupů) stanice metra Holešovice, se společností Nové Holešovice Development a.s., se podle citovaného zákona zamítá, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření podle zákona o zadávání veřejných zakázek. UOHS současně zamítl i druhý návrh navrhovatele, společnosti CPI, v části vztahující se k údajné nepřezkoumatelnosti rozhodnutí zadavatele, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření podle zákona o zadávání veřejných zakázek.

Záměrem společného podniku je zrevitalizovat vestibul stanice metra Nádraží Holešovice a přispět k vybudování moderní městské čtvrti, v níž budou zastoupeny všechny funkce moderního heterogenního města – kanceláře, bydlení a služby. Výhodou záměru je, že nové kapacity pro udržitelný rozvoj Prahy vzniknou v oblasti, která je v současnosti de facto brownfieldem. Dalším pozitivem projektu je využití stávající infrastruktury, MHD (metro, tramvaje, autobusy) a regionální i mezinárodní veřejné dopravy (vlakové nádraží, autobusy), které se v rámci transformace a revitalizace oblasti spojí v jeden unikátní metropolitní komunikační uzel.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 bylo ve vlastnictví společnosti 1162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4265 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

Pořád se přetřásá jen pomoc Ukrajině

Co ale stejně intenzivně řešit to, aby válka skončila? Nemyslíte, že to by byla pro Ukrajinu ta největší pomoc? A řeší to někdo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Projektové dny POKOS pokračují, studenti pod dohledem vojáků „rušili“ dron

22:03 Armáda ČR: Projektové dny POKOS pokračují, studenti pod dohledem vojáků „rušili“ dron

Jaké to je, rušit signál a zpacifikovat dron, si mohli vyzkoušet žáci několika středních škol v Olom…