Náklady na výstavbu nové vozovny v Hloubětíně, které se odhadují na více než 1,6 miliardy korun, mohou být až z 85 % hrazené z dotací Evropské unie.
Vozovna Hloubětín je jednou ze sedmi vozoven zajišťujících běžný provoz v Praze. Rozsáhlé závady střechy vozovny byly poprvé zjištěny v roce 2013, staticky posouzeny v roce 2014 a od roku 2015 pak probíhá projektová příprava na demolici objektu a výstavbu nové vozovny. V lednu 2018 zde byla uzavřena deponovací hala a od té doby je tramvajový provoz nouzově zajišťován vypravením vozů částečně v Hloubětíně ze dvora vozovny a částečně z kolejiště dílen DP v Hostivaři.
„Za uplynulé desítky let od výstavby tramvajových vozoven v Praze se nároky na provoz samozřejmě zvýšily. Jsme rádi, že tento nový moderní objekt nabídne odpovídající pracovní podmínky pro naše zaměstnance. Zároveň bude splňovat nejnovější požadavky na správu i provoz dopravy a bude mít dostatečné kapacity pro odbavení potřebného množství tramvají,“ řekl Petr Witowski, generální ředitel a člen představenstva DPP.
Náklady na výstavbu nové vozovny budou činit nejméně 1,6 miliardy Kč. Tuto částku, která figuruje v rozpočtu projektu k územnímu řízení z roku 2017, bude pravděpodobně nutné upřesnit vzhledem k inflaci, růstu cen stavebních prací a případným vícenákladům, zjištěným při podrobnějším rozpracování projektovaných technologií.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva