Většina z nich totiž pochází z roku 1974, tj. z doby zahájení provozu metra, a je technologicky i morálně zastaralá. Kromě toho je jejich modernizace základním předpokladem pro připravovanou automatizaci provozu metra na lince C. Na zhotovitele DPP v těchto dnech vypsal veřejnou zakázku, jejíž předpokládaná hodnota je 1,2 miliardy korun.
Modernizaci zabezpečovacího zařízení na trase C DPP plánuje zahájit ihned po nabytí účinnosti smlouvy s vítězem tendru, projekt potrvá čtyři roky.Předmětem veřejné zakázky je demontáž a ekologická likvidace původního reléového zabezpečovacího zařízení včetně kompletní kabeláže a souvisejících zařízení v celém úseku trasy C Vltavská – Háje a v depu Kačerov. Hlavním předmětem tendru je instalace elektronického stavědla (EIE = Electronic Interlocking Equipment) a diagnostického systému zabezpečovacího zařízení v jednotlivých stanicích a úsecích včetně diagnostických počítačů, ovládacích terminálů, panelů nouzové obsluhy, venkovních zařízení jako jsou kolejové obvody, návěstidla, přestavníky výměn a veškerých vnitřních i vnějších kabelových rozvodů a konstrukcí a samozřejmě jejich postupné uvedení do zkušebního provozu. Součástí modernizace je také přemístění stacionárních částí vlakového zabezpečovače do prostor nových stavědlových ústředen, které vítěz tendru vybuduje v pěti stanicích: Háje, Kačerov, Pražského povstání, I. P. Pavlova a Florenc C.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva