DPP chystá nákup elektrobusů, vypisuje na ně výběrové řízení

21.04.2020 19:35 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje postupnou obměnu své flotily autobusů, jejíž část by v budoucnu měla tvořit zcela bezemisní vozidla, tj. bateriové trolejbusy, elektrobusy a výhledově také autobusy na vodík.

DPP chystá nákup elektrobusů, vypisuje na ně výběrové řízení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na nákup 14 elektrobusů ve standardní délce 12 metrů proto DPP v těchto dnech vypisuje otevřenou veřejnou zakázku, jejíž předpokládaná celková hodnota činí 200 milionů Kč bez DPH. Vítěz tendru by měl být znám na konci letošních letních prázdnin, první vůz by měl dodat do 11 měsíců od podepsání kupní smlouvy s DPP. Výběrové řízení by mělo být zveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek nejpozději ve čtvrtek, 23. dubna 2020.

DPP plánuje v této zakázce na elektrobusy nakoupit 14 vozů s dvoupólovým nabíjením z troleje pomocí pantografového sběrače. Vozidla musí být nízkopodlažní, typu Standard, tj. 11 – 14 metrů dlouhé, s minimálně 25 sedadly pro cestující. Samozřejmostí je homologace vozů pro provoz v ČR a jejich vybavení dle standardů kvality PID, tj. včetně klimatizace. Nad rámec standardů kvality PID poptává DPP v interiéru elektrobusů prostor pro souběžnou přepravu invalidního vozíku a kočárku nebo dvou invalidních vozíků. K dalším požadavkům DPP patří konstrukční rychlost elektrobusů minimálně 80 km/h, jejich životnost alespoň 12 let v městském provozu v Praze a elektrické topení pro plně bezemisní provoz. Jejich předpokládaný průměrný roční nájezd bude cca 60 tisíc kilometrů.

Samostatnou kapitolou jsou požadavky na dojezd elektrobusů a životnost jejich trakčních akumulátorů. Minimální garantovaný dojezd elektrobusu na jedno nabití byl měl být alespoň 100 kilometrů při zapnuté klimatizaci nebo topení, plné obsazenosti vozidla, zastavování ve všech zastávkách včetně odbavení cestujících a využitím maximální povolené rychlosti, a to po celou dobu životnosti akumulátorů, která by měla být minimálně 72 měsíců nebo 360 tisíc odjetých kilometrů. Dodavatel současně musí být schopen dodat náhradní akumulátory po dobu deklarované životnosti elektrobusů a bezplatně odebrat ty vysloužilé. Servis vozidel si bude DPP provádět vlastními silami kromě oprav a údržby vysokonapěťových částí, které by měl zajišťovat dodavatel.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

nedostupnost bydlení

Dobrý den, mám dotaz, zda se při otázce dostupnosti bydlení zabýváte i nájemním bydlení a cenami za něj? Nebo i tím, že rostou náklady, i když už máte vlastní bydlení? A třetí dotaz. Nemyslíte, že je zapotřebí opět zpřístupnit více hypotéky na bydlení? Protože ty si může dnes dovolit jen menšina. Dě...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Průměrná mzda vzrostla reálně o 4,2 %

22:31 Český statistický úřad: Průměrná mzda vzrostla reálně o 4,2 %

Ve 4. čtvrtletí 2024 vzrostla průměrná hrubá měsíční nominální mzda na přepočtené počty zaměstnanců …