DPP dnes začal s výstavbou výtahů a revitalizací stanice metra Jiřího z Poděbrad

01.09.2021 21:15 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil revitalizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad. V rámci ní vybuduje nový výstup ze stanice v podobě výtahů z nástupiště až do uliční úrovně ve Vinohradské ulici a vymění stávající eskalátory za nové.

DPP dnes začal s výstavbou výtahů a revitalizací stanice metra Jiřího z Poděbrad
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Stanice a její vestibul dostanou také nové úspornější osvětlení, rozvody či vzduchotechniku. Práce budou po většinu času probíhat za plného provozu metra, pouze s lokálními zábory. Během výměny eskalátorů bude DPP muset stanici na 10 měsíců uzavřít, a to od ledna do října 2023. Dokončení modernizace stanice a zprovoznění výtahů DPP předpokládá na konci února 2024. Jiřího z Poděbrad se poté stane 47. plně bezbariérovou stanicí pražského metra. Zhotovitelem je „Společnost Jiřího z Poděbrad“ ve složení STRABAG a. s. a AŽD Praha s.r.o. Předpokládané stavební náklady na revitalizace stanice jsou 1,29 miliard Kč.

Práce na revitalizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad budou nejdříve probíhat v parku na samotném náměstí Jiřího z Poděbrad mezi kostelem Nejsvětějšího Srdce Páně a Vinohradskou ulicí. Po zřízení staveniště a skrývce ornice bude na místě probíhat archeologický průzkum. Současně s ním začne zhotovitel s hloubením těžní a montážní šachty, ve které bude později osazena první dvojice výtahů. Ze dna šachty v hloubce 31 metrů budou práce pokračovat ražbou necelých 60 metrů dlouhé přestupní chodby nad samotný strop nástupiště. Z tohoto místa bude nutné vyhloubit další, 19metrovou šachtu, ve které bude druhá dvojice výtahů. Celková hloubka báňského díla, tj. šachet a štol, bude více zhruba 50 metrů pod povrchem náměstí.

Dvojice výtahů spojující nástupiště a přestupní chodbu bude umístěna v čele stanice, tj. na opačné straně, než jsou eskalátory. Nosnost každého z nich bude 1600 kg, zdvih výtahu z úrovně nástupiště do přestupní chodby 16,967 metrů a rychlost 1,6 m/s. Výtahy budou mít dvě stanice – nástupiště a přestupní chodbu, kterou se cestující dostanou ke druhé dvojici výtahů do uliční úrovně. Nosnost každého z těchto výtahů bude také 1 600 kg, zdvih z úrovně přestupní chodby na povrch 28,1 metru a rychlost 2 m/s. Také tato dvojice výtahů bude mít pouze dvě stanice – přestupní chodbu a uliční úroveň. Kiosek horní stanice výtahů bude umístěn v parku vedle chodníku ve Vinohradské ulici, naproti stávající tramvajové zastávce Jiřího z Poděbrad směr centrum, což je pro cestující ideální vazba při přestupu z tramvaje na metro a naopak.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Regionální doprava změnila tvář, klasické osobní vozy nahradily bezbariérové jednotky

16:13 České dráhy: Regionální doprava změnila tvář, klasické osobní vozy nahradily bezbariérové jednotky

Nová koncepce vozidel regionální dopravy se naplňuje. České dráhy nahradily desítky souprav sestaven…