DPP nesouhlasí s dvojnásobným účtováním paušálu na zastavení exekuce v rámci akce Milostivé léto

02.12.2021 19:38 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nesouhlasí s postupem, kdy je v rámci akce Milostivé léto účtována paušální náhrada nákladů exekuce u jednotlivého případu dvakrát. DPP považuje součet jízdného a přirážky k jízdnému u každého jednotlivého případu za jednu pohledávku, za jednu jistinu, tj. jeden exekuční titul.

DPP nesouhlasí s dvojnásobným účtováním paušálu na zastavení exekuce v rámci akce Milostivé léto
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP proto důrazně vyzývá exekutory, aby v rámci akce milostivé léto zanechali postupu dvojnásobného účtování paušální náhrady na zastavení exekuce u jednotlivého případu. DPP současně vyzve Ministerstvo spravedlnosti ČR a Exekutorskou komoru ČR, aby k výše popsanému postupu zaujaly jednoznačné stanovisko a uvedly, jak mají dlužníci postupovat, setkají-li se s takovým případem.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost (DPP) je dle novely občanského soudní řádu a exekučního řádu věřitelem, kterého se týkají podmínky tzv. milostivého léta. V souladu s požadavky vlastníka, tj. hl. m. Prahy, DPP svědomitě nastavil podmínky pro dlužníky tak, aby měli maximální možnost podmínek tzv. milostivého léta využít.

Z tohoto důvodu DPP vstoupil do jednání se všemi soudními exekutory, kteří vymáhají pohledávky z přirážek k jízdnému, tzv. pokut za jízdu načerno v pražské MHD. Na těchto jednáních byla mezi DPP a exekutory dosažena jasná shoda na právním názoru, že exekutoři budou vždy za každý jednotlivý případ požadovat paušální náhradu nákladů exekuce ve výši 908 Kč pouze jednou. Dle právního názoru DPP tvoří u každého jednotlivého případu jízdné a přirážka k jízdnému jednu jistinu, tj. jeden exekuční titul, s nímž má být spojena jedna paušální náhrada nákladů exekuce.

DPP tedy znovu vyzývá všechny exekutory, kteří vymáhají pohledávky z přirážek k jízdnému, tzv. pokut za jízdu načerno v pražské MHD, aby postupovali dle výše uvedené dohody.

Milostivé léto je jednorázová, jedinečná a časově velmi omezená akce, jejímž hlavním cílem je dát dlužníkům šanci se svých dluhů jednoduše zbavit, z čehož profitují obě strany – nejen dlužník, ale i věřitel. DPP se domnívá, že byl-li by praktikován u každého exekutora odlišný postup, s velkou pravděpodobností by řadu dlužníků mohl zmást, odradit a v konečném důsledku zmařit základní poslání tzv. milostivého léta, aby ve stanoveném termínu stihli zaplatit jistinu a jeden jednorázový poplatek za ukončení exekuce jednotlivého případu, a svých dluhů se zbavit.

DPP současně vyzve Ministerstvo spravedlnosti ČR jako orgán dohledu nad exekuční činností, a rovněž Exekutorskou komoru ČR jako stavovskou organizaci, aby k výše popsanému postupu dvojnásobného účtování paušální náhrady nákladů exekuce u jednotlivého případu zaujaly jednoznačné stanovisko a uvedly, jak mají dlužníci postupovat, aby nedošlo k zmaření akce Milostivé léto.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 26 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 11. 2021 DPP vlastnil 1 203 autobusů,1 trolejbus, 804 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 11. 2021 celkem 11 025 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 288 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Co bude dál s Našim domácím průmyslem?

Dobrý den, roky pracuji ve strojírenství, a připadá mi že se paluba Titaniku stále více naklápí. Co není spojeno pevně s domácí spotřebou je demontováno a odvezeno. Kdo za tím stojí , čí je to úmysl. Pár hloupých odpovědí jsem slyšel od 4,5 koalice. Moderní technologie. Jako přivést další investory...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna dodala do Bratislavy výhybky a křížení

22:28 Pražská strojírna dodala do Bratislavy výhybky a křížení

Ještě před začátkem studeného počasí se podařilo dokončit rekonstrukci bratislavské tramvajové Vozov…