DPP ode dneška informuje o skutečném odjezdu autobusů ze zastávek

14.01.2020 14:01 | Zprávy

Informace o skutečném čase odjezdu všech autobusů Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) z jednotlivých zastávek jsou ode dneška k dispozici veřejnosti v pilotním provozu na webových stránkách kdymitojede.cz, které spravuje společnost ROPID.

DPP ode dneška informuje o skutečném odjezdu autobusů ze zastávek
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

V následujících týdnech se tyto údaje postupně objeví ve vyhledávačích spojení a mapových serverech jak na webových stránkách DPP a ROPIDu, tak i v aplikaci PID Lítačka nebo v IDOSu apod. DPP v současnosti pracuje na zpřístupnění stejných informací i u tramvají, které by cestující mohli začít využívat ještě v průběhu letošního roku.

Potřebujete si ověřit, kdy vám z požadované zastávky skutečně odjíždí nejbližší autobusový spoj DPP? Tyto informace ode dneška naleznete na webu kdymitojede.cz, stačí zadat název zastávky, která vás zajímá, případně si vybrat číslo linky a požadovaný směr. Údaje jsou zatím zobrazovány v pilotním provozu, během kterého budou DPP a ROPID odlaďovat kvalitu zveřejňovaných dat. Postupně, v průběhu následujících týdnů se tyto údaje dostanou do mapových podkladů na webových stránkách obou společnosti na dpp.cz resp. pid.cz, kde budou cestujícím k dispozici také informace o online poloze všech autobusů DPP, které jsou aktuálně v provozu na jednotlivých linkách. Skutečné odjezdy autobusů DPP z jednotlivých zastávek zaintegruje Operátor ICT také do aplikace PID Lítačka, objeví se ve vyhledávači spojení IDOS a na dalších místech.

„Podařilo se udělat významný krok k vyřešení problému, kdy Praha na rozdíl od mnoha jiných měst nedokázala poskytovat data o poloze svých vozů MHD. Po dlouhých vyjednáváních teď máme náhradní řešení, díky kterému máme k dispozici veřejná data o času odjezdu autobusů ze zastávek. Do konce roku pak chceme zpřístupnit i další data včetně těch o aktuální poloze tramvají,“ řekl Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy.

„Městská hromadná doprava musí být pohodlná a uživatelsky přívětivá nejen v dopravních prostředních a na zastávkách. V metru jsme monitory se skutečným příjezdem vlaků nainstalovali na konci prosince, nyní jsme začali zveřejňovat aktuální odjezdy autobusů DPP ze zastávek a během roku 2020 začneme také poskytovat cestujícím informace o skutečných příjezdech všech tramvají,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Podařilo se nám v DPP vyřešit další letitý problém – zveřejňování informací o skutečných odjezdech našich autobusů z jednotlivých zastávek v termínu, ke kterému jsme se zavázali. Je to další z příspěvků DPP k projektu smart city a naplňování jednoho z našich cílů: poskytovat zákazníkům maximum užitečných dopravních informací, které zjednodušují cestování po Praze a zatraktivňují MHD. Chtěl bych poděkovat všem, kteří k úspěšné realizaci tohoto projektu přispěli,“ doplnil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Data, která o odjezdech našich spojů poskytujeme společnosti ROPID, jsou otevřená a přístupná, mohou je pro další dopravní aplikace nekomerčně využívat i jiné subjekty. Stejným směrem chceme jít i u tramvajových linek, na tomto projektu intenzivně pracujeme. Předpokládáme, že cestující si budou moci vyhledat skutečný odjezd jednotlivých tramvajových spojů ze zvolené zastávky ještě v průběhu letošního roku.“

„Oceňuji, že se společným úsilím podařilo pražskému Dopravnímu podniku přidat se k ostatním dopravcům, kteří polohy svých vozidel již zveřejňují. Cestující tak konečně dostanou informace o odjezdech všech autobusů PID, a to bez ohledu na dopravce. S touto datovou základnou pak můžeme výrazně lépe informovat cestující o aktuální dopravní situaci, a to jak ve svých telefonech, tak i přímo na zastávkách,“ řekl Petr Tomčík, ředitel Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID).

„Rozvoj aplikace PID Lítačka patří mezi jednu z priorit naší společnosti pro rok 2020. Informace o reálném čase odjezdů autobusů je jednou z plánovaných novinek, další budou v blízké době následovat,“ dodal Michal Fišer, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Operátor ICT.

Pilotní provoz zobrazování příjezdů nejbližších souprav metra

Krátce před Vánoci 2019 uvedl DPP do pilotního provozu v pěti stanicích metra (Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín) nové monitory zobrazující příjezd nejbližších dvou souprav metra do stanice, a to pro oba směry. Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostávají spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po vyhodnocení pilotního provozu, který potrvá do konce letošního června, plánuje DPP monitory postupně osadit do dalších stanic pražského metra.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 měl DPP ve vlastnictví 1 162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4 265 tvořili řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, dopravní spoje a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

změna kurzu

Dobrý den, chápu vás dobře, že vy nemáte problém s tím, když ODS ústy jejího předsedy dává nereálné sliby? V čem se ale pak lišíte od populistů, kterých je v parlamentu dost? Co se stalo s kdysi pragmatickou stranou, která hájila zájmy živnostníků a byla i racionální a často oprávněně kritická k EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Evropské dotace jsme se naučili čerpat, ale rozmělňujeme je do množství projektů bez výrazného efektu

16:08 NKÚ: Evropské dotace jsme se naučili čerpat, ale rozmělňujeme je do množství projektů bez výrazného efektu

Za dvacet let, kdy je Česká republika členem EU, dosáhl rozdíl mezi příjmy a odvody do evropského ro…