DPP utratí u Pražské strojírny za údržbu tramvajové kolejové infrastruktury 1,5 miliardy

17.04.2023 16:03 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hlavního města Prahy uzavřel novou smlouvu s Pražskou strojírnou. Strojírna, která je 100% dcerou DPP se bude v příštích osmi letech starat o údržbu tramvajové kolejové infrastruktury v hlavním městě a dodá DPP služby a výrobky v hodnotě 1,5 miliardy korun. Vyplývá to ze smlouvy, která byla mezi Pražskou strojírnou a pražským dopravním podnikem uzavřena na začátku tohoto roku.

DPP utratí u Pražské strojírny za údržbu tramvajové kolejové infrastruktury 1,5 miliardy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Předešlá smlouva s DPP byla uzavřena taktéž na osm let. Finanční objem nové smlouvy se ale téměř zdvojnásobil vzhledem k již probíhajícím a plánovaným rozšířením tramvajových tratí – například z Barrandova do Slivence, prodloužení tramvajové trati z původní konečné smyčky v Divoké Šárce do Dědiny, prodloužení tramvajové trati z Modřan na Libuš, plánové prodloužení tramvajové trati do Zdib, to vše v návaznosti na tyto i další plánované investice Dopravního podniku hl. m. Prahy.

„Město v posledních letech věnuje dopravě mnohem více pozornosti a je vidět i na investicích, že jim na stavu dopravy v Praze záleží. I nadále budeme v tomto ohledu městu poskytovat ten nejlepší servis, jaký umíme,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Předmětem smlouvy jsou dodávky kolejových výměn, náhradních dílů do výměn, kolejových oblouků, konstrukcí a jejich součástí pro stavby a rekonstrukce tramvajových tratí. Součástí je i údržba těchto výrobků zabudovaných do tramvajového kolejového svršku. Hodnota veškerých komponent i doplňkových servisních služeb v rámci smlouvy dosahuje 1,5 miliardy korun.

Pražská strojírna je firmou s dlouholetou tradicí, její počátky sahají až do počátku dvacátých let 19. století. Od roku 1994 je pak dcerou Dopravního podniku hl. města Prahy. Strojírna se věnuje výrobě a vývoji kolejových konstrukcí a výhybkových systémů pro tramvajovou dopravu. Vyrábí i další komponenty jako jsou tramvajové výměny mnoha typů, rádiusy odbočení a profily kolejnic, rozjezdové i sjezdové výhybkové systémy, vytápění výměn, odvodnění tramvajových tratí a další.

Strojírna dodává své výrobky nejenom dopravnímu podniku Praha, ale také pro ostatní dopravní podniky v České republice i po světe. Po kolejových konstrukcích Pražské strojírny jezdí tramvaje v Německu, Polsku, Itálii, Estonsku, ale i třeba v Austrálii. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo vnitra: Listina základních práv a svobod nebo zákon o zániku ČSFR. Česko má nové archivní kulturní památky

22:08 Ministerstvo vnitra: Listina základních práv a svobod nebo zákon o zániku ČSFR. Česko má nové archivní kulturní památky

Seznam mimořádně významných archiválií České republiky se rozšířil o pět nových archivních kulturníc…