DPP bude tříčlánkový trolejbus nasazovat na linku č. 58 denně od ranního výjezdu do skončení denního provozu s cílem najezdit maximální počet kilometrů požadovaných v rámci procesu homologace vozidla. V průměru se bude jednat o cca 340 kilometrů denně. Pokud by nájezd povinných kilometrů byl pouze na jediném vozidle, trvala by tato fáze minimálně 45 dnů. Proto v průběhu ledna DPP nasadí do zkušebního provozu s cestujícími na lince č. 58 i druhý trolejbus Škoda – Solaris 24m, přičemž nájezdy obou vozidel se budou sčítat.
První fázi zkušebního provozu trolejbusu bez cestujících DPP se Škoda Electric zahájil 30. listopadu 2023. Během ní vozidlo bez zátěže i se zátěží najezdilo na trolejbusové trati v úseku Palmovka – Trutnovská 5950 povinných kilometrů. „Tříčlánkový trolejbus budeme nasazovat na linku č. 58 jako vložené pořadí 11, a to i během vánočních svátků. Vzhledem k tomu, že se jedná o zkušební jízdy, nejsou to garantovaná pořadí. V případě závady na vozidle nebudeme místo něj vypravovat náhradní spoj v podobě naftového kloubového autobusu,“ vysvětluje Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP.
„V rámci této fáze homologace budeme jezdit na lince č. 58 jen v úseku Palmovka – Trutnovská, tj. po kruhový objezd u obchodního centra Globus v Čakovicích, protože v navazujícím úseku do centra Čakovic dochází ve špičkách k dopravních zácpám a naší společnou prioritou i s výrobcem je najezdit povinné kilometry co nejdříve,“ dodává Barchánek.
Velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy budou jezdit na trolejbusové lince č. 59 z Nádraží Veleslavín na Letiště Praha. Nahradí kloubové naftové autobusy na lince č. 119, která se změní na trolejbusovou číslo č. 59. DPP v současnosti finišuje se stavbou infrastruktury na trolejbusové trati na Letiště Václava Havla Praha, její dokončení předpokládá v průběhu února 2024.
Převzetí všech 20 trolejbusů od výrobce DPP očekává postupně do konce února 2024. Zprovoznění trolejbusové trati Nádraží Veleslavín – Letiště Praha a zahájení pravidelného provozu největších trolejbusů v ČR na ní DPP předpokládá v první polovině března 2024. Díky tomu se zvýší přepravní kapacita v srovnání se stávajícím stavem zhruba o třetinu a provoz linky bude nově plně bezemisní.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem, zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 3 linky metra, 148 autobusových, 35 tramvajových (26 denních a 9 nočních) a 1 trolejbusovou linku. K 1. lednu 2023 DPP vlastnil 1 192 autobusů z toho 14 elektrobusů, 146 vlakových souprav metra, 781 tramvajových vozů a 1 trolejbus. Podnik měl k 1. lednu 2023 v evidenčním stavu celkem 11 018 zaměstnanců, z toho 4 319 řidičů a strojvedoucích MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva