DPP zmodernizuje stanici metra Karlovo náměstí na lince B

03.10.2018 19:24 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) kvůli výměně pohyblivých schodů a dalším pracím omezí vstup a výstup ze stanice metra Karlovo náměstí na lince B do ul. Resslova. Od úterý 9. října 2018 dojde k uzavření východního vestibulu na cca 10,5 měsíce, tedy přibližně do srpna 2019.

DPP zmodernizuje stanici metra Karlovo náměstí na lince B
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Cestující mohou po dobu uzavírky využívat západní vestibul ve směru Palackého náměstí. Funkce podchodu pod křižovatkou ulic Resslova – Ječná – Karlovo náměstí bude částečně zachována. Současně zde proběhne modernizace veřejných toalet v metru.

„Modernizace se týká zejména pohyblivých schodů, dále pak osvětlení služebních prostor, rozvaděčů, zásuvkových vývodů napájených z rozvaděčů osvětlení, sdělovacích zařízení a stavebních úprav. V rámci stavebních úprav se hlavně počítá se sanací průsaků, částečnou rekonstrukcí podhledů, obkladů stěn a dlažeb,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP.

Nejprve dojde k postupné demontáži stávajících eskalátorů. Budou vytěženy náhradní díly, které následně DPP použije při opravách v provozu na eskalátorech v ostatních stanicích. Pak se vytěží zbývající části, které již není možné dále využít a budou vyvezeny jako šrot k dalšímu zpracování (ekologické likvidaci). Následovat budou sanační práce eskalátorového tunelu a prostory tak budou připraveny pro montáž nových eskalátorů. Tyto přípravné práce budou značně časově náročné kvůli technologickým pauzám, nezbytných pro zrání nových nosných betonových konstrukcí.

Poté se začnou skládat jednotlivé moduly eskalátorů. Jejich sestavení je spojené s náročnou přepravou těžkých břemen. Po sestavení mechanických částí přijde na řadu zapojení jednotlivých prvků zařízení a následné „oživení technologie“. Na závěr budou (dle požadavků platné legislativy) provedeny veškeré zkoušky, včetně zkoušky se zátěží a revize před spuštěním do provozu s cestujícími.

Nové eskalátory budou plně odpovídat svými parametry požadavkům na moderní zařízení se sníženou energetickou náročností provozu, zvýšenou bezpečností provozu a snížením požárního rizika. Zhotovitelem je „Společnost Karlovo náměstí HOCHTIEF CZ – BREMA“. Celkové investiční náklady se předpokládají ve výši cca 225 milionů Kč. Vzhledem k charakteru akce má DPP podanou žádost o podporu z evropských fondů v rámci OP Praha – pól růstu ČR, přičemž může získat podporu až ve výši 83,6 mil. Kč.

Informační opatření
Během prvních dnů (vždy přibližně od 7:00 hod. do 19:00 hod.) budou u stanice metra Karlovo náměstí připraveni informátoři v reflexních vestách, kteří na místě poradí nejen v češtině, ale i v angličtině. Před zahájením a v první dny akce upozorňuje na uzavření uvedeného výstupu i hlášení ve staničním rozhlase přímo ve stanici Karlovo náměstí. O uzavření vstupu do stanice se cestující mohou dozvědět rovněž prostřednictvím informačních tabulí rozmístěných poblíž nejfrekventovanějších míst v blízkém okolí.

Změny v zastávkách autobusů
Pro linku č. 148 se zřizuje zastávka Palackého náměstí v ulici Na Moráni před křižovatkou s ulicí Dittrichova.

O stanici metra Karlovo náměstí:

  • Stanice Karlovo náměstí byla otevřena v roce 1985.
  • Karlovo náměstí je podzemní trojlodní ražená stanice.
  • Založena je 40 m hluboko a dlouhá je 165 m, a to včetně technologického zázemí.
  • V pracovních dnech projde stanicí průměrně 66 tis. cestujících, z toho dotčeným vestibulem Resslova 48 tis. cestujících.

Schéma k opatření naleznete ZDE

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Štědrý večer pravidelně trhá rekordy v hodinové spotřebě domácností

11:14 ČEZ: Štědrý večer pravidelně trhá rekordy v hodinové spotřebě domácností

Hodinová spotřeba mezi 16:00 a 17:00 na štědrý den byla zhruba o 3 procenta vyšší než v loňském roce…