HK ČR zaznamenala v minulých letech se znepokojením útlum veřejných investic do tuzemské strategické dopravní infrastruktury, který byl spojen s nedostatkem připravených projektů a s následnou nezbytností vynaložit zbývající prostředky předchozího Operačního programu Doprava na projekty podstatně nižší důležitosti.
„Všímáme si samozřejmě i značného kvalitativního zaostávání české osobní železniční dopravy za vyspělými zeměmi Evropy i Asie, kde se významným technologickým vrcholem stává právě vysokorychlostní železnice. I proto Hospodářská komora organizuje spolu s odborníky z oblasti železničního průmyslu, státní správy, dopravního podnikání i financí diskusní kulaté stoly a i jinak se angažuje v podpoře a prosazování vysokorychlostní železnice vůči politickým kruhům i veřejnosti. I proto se uskutečnila dnešní konference,“ uvedl šéf Dopravní sekce HK ČR Emanuel Šíp.
„Konference si kladla především za cíl seznámit českou odbornou veřejnost se zkušenostmi vyspělých zemí s výstavbou, financováním i obchodním provozem vysokorychlostní železnice, i s jejími makroekonomickými efekty. Jejím účelem bylo rovněž poukázat na to, že se zdaleka nejedná pouze o otázky příslušné technologie, na něž bývá českými železničními kruhy často zužována, ale že se jedná i o významný obchodní fenomén s celou škálou návazných služeb i obchodních příležitostí, a že je zde možné počítat s příznivým vícezdrojovým financováním, které může vhodně kombinovat veřejné i soukromé prostředky pro úspěšnou obsluhu všech typů cestujících,“ dodal Ivo Rýc z Asociace financování infrastruktury pro mobilitu. V neposlední řadě měla konference ukázat Českou republiku jako zemi s nadějnými investičními příležitostmi také v oblasti železnice a v navazujících podnikatelských odvětvích.
Velkým přínosem byla účast a vystoupení významných zahraničních hostů, kterými byli velvyslanec Japonského císařství Tetsuo Yamakawa, Park Jong-Wone, zástupce generálního manažera Korejské železniční společnosti (Korea Railroad Corporation) a Kim Tae Wook z Korejského železničního výzkumného institutu (Korea Railroad Research Institute). Nezanedbatelné však byly i odborné příspěvky celé řady domácích odborníků.
Konference „Vysokorychlostní železnice ve střední Evropě“ přišla právě včas v období, kdy Ministerstvo dopravy ČR zpracovává analytickou studii, která má určit podmínky a kritéria pro skutečnou přípravu prvních tras vysokorychlostní železnice v ČR a která má být předložena Vládě ČR v nejbližší době. Konference je zároveň velkým impulsem pro seznamování české veřejnosti i politických kruhů s potřebností uceleného a promyšleného programu výstavby české sítě vysokorychlostní železnice.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva