„ČT art má ze všech programů České televize nejvyšší podíl vysokoškolsky vzdělaných diváků. Kvalitativní parametry, jakými jsou zaujetí či originalita pořadů a rovněž spokojenost s programovou nabídkou, jsou tak pro nás zásadním měřítkem úspěchu. Vysoké hodnoty, kterých Art dosáhl, dokazují, že u náročného kulturního diváka program v loňském roce obstál,“ konstatuje výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl.
Hodnotou spokojenosti 8,5 ČT art výrazně převyšuje průměr celého českého televizního trhu, který dosahuje výše 8,1. Nad tuto hranici se v loňském roce dostaly všechny kanály České televize, nejvýrazněji však právě kulturní program. Vysokých čísel dosahovaly pořady ČT art také z hlediska originality (72 %) a zaujetí (76 %), v tomto parametru dosahuje Art o dvanáct procentních bodů více, než je průměr televizního trhu.
ČT art odvysílal během loňského roku 1257 premiér, z toho 929 pořadů nabídlo původní českou či československou tvorbu. Programovým typům dominovaly formáty s dokumentární tématikou a hudební pořady. Těch odvysílal Art takřka devět set, nejspokojenější pak byli diváci s koncertem Andrea Bocceliho k zahájení výstavy Expo 2015. Z cyklických pořadů pak s patnáctidílným dokumentem Československý filmový zázrak nebo sedmidílným italským seriálem Verdi. Tradičně vysokých hodnot spokojenosti dosahuje rovněž cyklus Marka Ebena Na plovárně.
ČT art osloví denně v průměru 184 tisíc diváků v cílové skupině 15+. Nejvyšších hodnot dosáhla stanice ČT art na Silvestra, kdy si ji zapnulo takřka půl milionu lidí. Z hlediska srovnání s ostatními evropskými veřejnoprávními kanály s uměleckým zaměřením má ČT art srovnatelný podíl na publiku například s britským BBC 4 nebo s německo-francouzským ARTE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva