„Trubkový ocelový rám jsme v minulých šesti letech vyladili do nejmenších detailů a věděli jsme, že už se nemáme kam v jeho využití posunout a vůz odlehčit. Proto padlo týmové rozhodnutí přejít na karbonový monokok,“ vysvětlil novinky vedoucí týmu TU Brno Racing a student FSI VUT v Brně Roman Baxant. Jeho tým věří, že se díky změnám posunou dál a že se Dragon 7 začne objevovat i na stupních vítězů.
Monopost byl zatím testován pouze ve virtuální realitě, ostré zkoušky jej teprve čekají. Jednou z priorit je spolehlivost a odolnost vozu. „Univerzitní soutěž Formula Student klade důraz na bezpečnost a testování vozů, proto máme aktuálně v dílně několik krabic s desítkami vzorků, které jsme testovali. Vše jsme sice propočítávali dopředu, ale stejně je potřeba výpočty ještě experimentálně ověřit, jak je to běžné i u vývoje cestovních aut,“ popsal Roman Baxant.
Na stavbě vozu strávily čtyři desítky studentů 30 240 hodin. „Vědomosti, které jsem získal při stavbě formule, jsou obrovské. Působení ve studentské formuli změní studentovi způsob přemýšlení o konstruování a stavbě vozů, najednou to není prázdná teorie, ale reálná zkušenost,“ vyzdvihuje klady praxe Roman Baxant.
Závodní sezonu odstartuje tým TU Brno Racing na ZF Kempu v německém Friedrichshafenu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva