Dotazy z řad dopravců i výrobců železničních vozidel potvrdily, že téma zavádění ETCS je aktuálně jedním z nejzásadnějších problémů, které všechny subjekty zaměstnává. Zavedení výhradního provozu ETCS v roce 2025 na některých koridorových tratích se rychle blíží. Do tohoto data musí být železniční vozidla vybavena a strojvedoucí proškoleni.
„Zkušenosti z okolních států nám potvrzují, že se jedná o komplexní téma a Česká republika drží krok se sousedními zeměmi. Shodujeme se v zásadních tématech, která je třeba s Evropskou železniční agenturou řešit,“ říká Jiří Kolář, ředitel Drážního úřadu.
Pro úspěšné zavedení ETCS je důležitá součinnost Ministerstva dopravy, Drážního úřadu, provozovatelů, výrobců i dalších subjektů. Implementace moderního zabezpečovače se prolíná všemi procesy od vybavování tratí přes dovybavení vozidel palubní částí ETCS až po nutnost připravit strojvedoucí tak, aby byli schopni bezpečně novou technologii zvládnout. Sdílení zkušeností s národními bezpečnostními orgány sousedních států a úzká spolupráce s Evropskou železniční agenturou jsou klíčovou součástí úspěšného zavedení ETCS na území naší republiky.
„Upozorňujeme veškeré subjekty, že dovybavení železničního vozidla mobilní částí ETCS znamená významnou změnu na vozidle, a tudíž je nutné absolvovat schvalovací proces vozidla včetně zkušebního provozu,“ říká Radek Šafránek, ředitel provozně-technické sekce Drážního úřadu a dodává: „Prosíme proto všechny žadatele, aby nepodceňovali časovou náročnost tohoto procesu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva