„Do projektu Era eScribe jsme šli s představou, že neslyšícím a těžce nedoslýchavým lidem bude skutečně pomáhat řešit jejich potíže a jsme rádi, že jsme se nespletli. O tuto službu zájem je, proto ji chceme otestovat i na dalších místech a získat ještě lepší zpětnou vazbu, která bude nejdůležitějším faktorem při rozhodování, zda Era eScribe zavést i do rutinního provozu. Tím bychom ještě víc přibližovali naši nabídku osobám se zdravotním postižením,“ říká Martin Kovář, ombudsman Poštovní spořitelny.
Na projektu spolupracují Era, ČVUT a Česká unie neslyšících. „Ti neslyšící, kteří si již tuto službu v červenci vyzkoušeli, ji jednoznačně hodnotili jako přínosnou, někteří byli doslova nadšeni. Dosud se v bance domlouvali buď odezíráním, což je nespolehlivá metoda, anebo jim úředníci to nejnutnější napsali na papír, případně na počítači. Ovšem problém je, že jen to nejnutnější, zatímco při simultánním přepisu získají neslyšící klienti komplexní informace. Přitom díky profesionálnímu přepisovateli je jednání mnohem kratší, než kdyby informace psal úředník, který se nyní může soustředit jen na samotné podávání informací,“ dodává prezident České unie neslyšících Martin Novák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva