Někde se snaží zatraktivnit opravy či nákupy jízdních kol a veřejnou dopravu, jinde mají aplikaci proti plýtvání potravinami nebo nabízejí 10% slevu na nákup kávy do vlastního přineseného kelímku. Lucembursko má veřejnou dopravu zdarma pro místní i turisty. Síť Evropských spotřebitelských center přináší informace o iniciativách z 26 zemí Evropy v této zprávě i na svém webu evropskyspotrebitel.cz.
„Například Rakousko od letoška bojuje proti tunám elektronického odpadu pomocí poukázek, které pokrývají polovinu nákladů na opravu elektrospotřebičů - až do maximální výše 200 eur. Motivuje tak občany investovat do oprav rozbitých elektronických zařízení namísto jejich vyhazování a nákupu nových,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra Česko, které se zabývá právy spotřebitelů při přeshraničním nakupování z jiných zemí EU, Norska, Islandu a Velké Británie.
Francie legislativně motivuje spotřebitele, aby si při reklamaci vybrali opravu místo výměny za nový výrobek. Například pozastavením zákonné záruky po dobu opravy výrobku. Nebo poskytnutím šestiměsíčního prodloužení záruky, pokud spotřebitel požádá prodejce o opravu výrobku. Dokonce se záruka prodlužuje o dva roky, pokud se místo opravy obchodník rozhodne spotřebič vyměnit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva