Základní a zároveň velmi rozšířenou chybou majitelů firem je podle Slabého mísení firemních a soukromých aktivit. To znamená, že na firemní účet jdou soukromé telefony, auta členů rodiny, nebo dokonce rodinné nemovitosti. Čím více takových věcí ve svém podniku jeho majitel nashromáždí, tím víc zatěžují případné jednání s kupcem. Totéž samozřejmě platí pro nejrůznější daňové optimalizace a další fígle, které snižují platby a odvody státu.
„Nový majitel má zájem o čistou firmu, nechce si koupit její případné kostlivce ve skříních. A pokud bude ochoten je převzít, pak jen výměnou za podstatně nižší kupní cenu,“ zdůrazňuje v rozhovoru Jan Slabý, který se fúzím a akvizicím věnuje zhruba 15 let. Nejvíc snahu o prodej firmy komplikují právě daňové optimalizace.
„Daňovou optimalizaci totiž nijak nezrušíte. Tu můžete pouze někam přesunout, například do dceřiné firmy. Ovšem pokud firmu prodáváte proto, že už nechcete dál podnikat, není to pro vás ideální řešení,“ upozorňuje šéf Ecovisu na nevýhody toho, co mnoha podnikatelům připadá jako dobrý nápad.
Další, co může zkomplikovat prodej, nebo jej případně úplně znemožnit, je neexistence samostatného managementu firmy, který ji bude řídit po odchodu původního majitele. „Toho, kdo bude firmu řídit po něm, by si měl majitel vybírat nejlépe s několikaletým předstihem. Jen tak si jej stihne prověřit a vyzkoušet, předat mu know-how a nakonec také všechny rozhodující kompetence,“ připomíná Jan Slabý. Celý rozhovor s Janem Slabým můžete přečíst ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva