FAEI.cz: Majitelé si prodej firem často sami komplikují

28.05.2018 11:19 | Zprávy

Když chce majitel prodat svoji firmu, má dva úhlavní nepřátele: Sám sebe a daňovou optimalizaci. Kromě toho ještě musí najít manažera, který bude firmu reálně řídit, aby ji on sám mohl prodávat. Že na prodej firmy je potřeba myslet s předstihem několika let v rozhovoru pro portál Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) vysvětluje Jan Slabý, šéf společnosti Ecovis, která se fúzím a akvizicím věnuje.

FAEI.cz: Majitelé si prodej firem často sami komplikují
Foto: FAEI.cz
Popisek: Jan Slabý, majitel firmy Ecovis

Základní a zároveň velmi rozšířenou chybou majitelů firem je podle Slabého mísení firemních a soukromých aktivit. To znamená, že na firemní účet jdou soukromé telefony, auta členů rodiny, nebo dokonce rodinné nemovitosti. Čím více takových věcí ve svém podniku jeho majitel nashromáždí, tím víc zatěžují případné jednání s kupcem. Totéž samozřejmě platí pro nejrůznější daňové optimalizace a další fígle, které snižují platby a odvody státu.

„Nový majitel má zájem o čistou firmu, nechce si koupit její případné kostlivce ve skříních. A pokud bude ochoten je převzít, pak jen výměnou za podstatně nižší kupní cenu,“ zdůrazňuje v rozhovoru Jan Slabý, který se fúzím a akvizicím věnuje zhruba 15 let. Nejvíc snahu o prodej firmy komplikují právě daňové optimalizace.

„Daňovou optimalizaci totiž nijak nezrušíte. Tu můžete pouze někam přesunout, například do dceřiné firmy. Ovšem pokud firmu prodáváte proto, že už nechcete dál podnikat, není to pro vás ideální řešení,“ upozorňuje šéf Ecovisu na nevýhody toho, co mnoha podnikatelům připadá jako dobrý nápad.

Další, co může zkomplikovat prodej, nebo jej případně úplně znemožnit, je neexistence samostatného managementu firmy, který ji bude řídit po odchodu původního majitele. „Toho, kdo bude firmu řídit po něm, by si měl majitel vybírat nejlépe s několikaletým předstihem. Jen tak si jej stihne prověřit a vyzkoušet, předat mu know-how a nakonec také všechny rozhodující kompetence,“ připomíná Jan Slabý. Celý rozhovor s Janem Slabým můžete přečíst ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Nina Nováková byl položen dotaz

Můžete zaručit, že návrh na výpověď bez důvodu za žádnou cenu nepodpoříte?

Vždyť je vůči pracujícím lidem úplně asociální. A hlavně nemyslíte, že je třeba spíš řešit, proč když tvrdě pracujeme, tak většina z nás sotva vyjde s platem? Že máme tak nízkou životní úroveň, že vlastní bydlení je už luxus?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MPO představilo první certifikovaný cirkulární audit pro české firmy

10:34 MPO představilo první certifikovaný cirkulární audit pro české firmy

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) dnes v rámci semináře Cirkulární audit představilo dvě nově ce…