Výjimkou samozřejmě není ani URGENT Fakultní nemocnice Olomouc. Každý den tady ošetří kolem dvou set lidí. Přesto slýchají stížnosti. Na dlouhé čekací doby, na to, že se pacientům údajně nevěnují nebo dokonce, že péče nemá žádný systém. Aby nejčastější omyly vyvrátili, iniciovali vznik edukačního videa, které diváky seznamuje s tím, jakými prioritami se na URGENTu řídí.
„Setkáváme se s názory, že čekání na vyšetření je u nás neúměrně dlouhé. Chápeme sice, že v dnešní hektické době je pro všechny čas drahý, ale byli bychom moc rádi, kdyby lidé měli na paměti, že před nimi může být řada nemocných s podobnými potížemi nebo zdravotníci bojují jen kousek od nich o něčí život,“ zdůraznil primář Oddělení urgentního příjmu FN Olomouc Vladislav Kutěj.
Edukační video, které vzniklo ve spolupráci s oddělením Audiovizuální produkce Univerzity Palackého v Olomouci, má za cíl srozumitelnou formou ukázat, jak a na jakých principech oddělení funguje. „Přestože denně ošetříme v průměru dvě sta pacientů, snažíme se každému poskytnout adekvátní péči v optimálním čase. Pomáhá nám při tom systém, který rozděluje pacienty do tří kategorií podle závažnosti zdravotních potíží,“ vysvětlil Kutěj.
Rychle se zorientovat v systému a prioritách péče oddělení urgentní péče pacientům pomáhá nejen nové video, ale od loňského roku také dvoumetrové informační tabule v čekárně. Graficky atraktivní a srozumitelnou formou se díky nim pacienti dozvídají o rozdělení pacientů do kategorií, které určují pořadí ošetření podle míry závažnosti onemocnění.
Video naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva