Finanční správa: Provoz na finančních úřadech po skončení nouzového stavu

20.05.2020 16:04 | Zprávy

S postupným uvolňováním opatření souvisejících s ukončením nouzového stavu obnovuje Finanční správa provoz na finančních úřadech a v následujících dnech začnou zaměstnanci postupně provádět i běžnou kontrolní činnost.

Finanční správa: Provoz na finančních úřadech po skončení nouzového stavu
Foto: financnisprava.cz
Popisek: Finanční správa ČR - logo

V současné době jsou podatelny finančních úřadů otevřeny v úřední dny (pondělí, středa) od 8:00 do 17:00 hod. Na finančních úřadech jsou také vyhrazené speciální prostory, kde probíhají jednání s daňovými subjekty. Od 1. června budou správci daně běžně kontaktovat a zvát vybrané daňové subjekty a poplatníky na osobní setkání a nejpozději od 1. července bude na všech finančních úřadech obnoven normální režim provozu, který byl před vyhlášením nouzového stavu, a to pouze za zvýšených hygienických opatření. 

„Jednáme v souladu s opatřeními vlády a postupně obnovujeme provoz našich pracovišť. Musíme najít rovnováhu mezi tím, aby veřejnost mohla na úřadech pohodlně vyřídit své záležitosti, ale zároveň mezi tím, abychom zabezpečili ochranu zdraví veřejnosti a našich zaměstnanců,“ doplnila k provozu na finančních úřadech generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Od pondělí 18. května 2020 byl obnoven provoz územních pracovišť pracujících v režimu 2+2, která byla dočasně uzavřena v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu. Tato pracoviště jsou v provozu v úředních dnech, a to v pondělí a ve středu v době od 8:00 hod. do 17:00 hod. Výjimkou zůstává územní pracoviště v Novém Boru, které se stěhuje do nových prostor a bude otevřené od 25. května 2020 na nové adrese v ulici T. G. Masaryka 46. 

V každém kraji je až do odvolání prozatím otevřena pouze jedna daňová pokladna. Seznam pracovišť Finanční správy s otevřenou pokladnou je dostupný zde. Finanční správa se tímto opatřením chce vyvarovat tvořením větších počtů lidí v souvislosti s placením daně z nemovitých věcí. Tuto daň lze uhradit bezhotovostně z účtu, případně v hotovosti na pobočkách České pošty.

Finanční správa však nadále doporučuje ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace. Pro odevzdání daňových přiznání a jiných podání je ideální využít datové schránky nebo poštovní služby. Na finančních úřadech jsou také stále dostupné sběrné boxy, do kterých poplatníci odevzdají svá podání bez nutnosti osobní návštěvy úřadu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Jako fakt?

Fakt vám máme věřit, že vám skoro půl roku chodí na účet navíc desetitisíce a vy si toho vůbec nevšimnete? A jestli to je pravda, tak se nedivím, že je ve financování Prahy a dopravy takový bordel - viz např. v DP nebo třeba oprava Baranďáku, která se pěkně prodražila

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústecký kraj: Žákyně z Libverdy uspěly v prestižní soutěži středních veterinárních škol

10:22 Ústecký kraj: Žákyně z Libverdy uspěly v prestižní soutěži středních veterinárních škol

Tým ze Střední školy zahradnické a zemědělské Antonína Emanuela Komerse, Děčín-Libverda obsadil druh…