Činnosti spojené s generováním pokladních certifikátů se provádějí ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb na Daňovém portále (www.daneelektronicky.cz). V části „CERTIFIKÁTY“, ve webové aplikaci EET, je možné ověřit dobu platnosti pokladního certifikátu, ale také využít službu upozornění na konec jeho platnosti. K tomu stačí ve stejné části aplikace do pole „Email pro upozornění“ zadat kontaktní e-mailovou adresu. Na tu následně budou poplatníkovi zaslány postupně tři e-maily s upozorněním o blížícím se konci platnosti konkrétního pokladního certifikátu.
„Upozorňovací e-maily jsou odesílány v pravidelných intervalech, a to dva měsíce, dva týdny, a pokud nedojde k vygenerování nového certifikátu, tak ještě tři dny před vypršením jeho platnosti. Je to další způsob, jak chceme poplatníkům nabídnout maximální informační servis, aby nedocházelo ke zbytečným komplikacím,“ vysvětlila generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Počty expirujících pokladních certifikátů se snižují v závislosti na tom, kolik poplatníků si již certifikát vyměnilo za nový. Finanční správa doporučuje poplatníkům, aby výměnu certifikátu neodkládali. Po expiraci nebo zneplatnění certifikátu není možné certifikát znovu obnovit ani prodloužit. Vydání certifikátu je bezplatné.
Přesný postup a odpovědi na často kladené otázky v souvislosti s výměnou pokladního certifikátu naleznete na stránkách ZDE nebo ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva